M/S.

”Canadian Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OWHQ.

Byggeår:

1979.

Byggested:

Aalborg Værft A/S, Danmark.

Byggenr:

225.

Besætning:

 

Køl lagt:

11/9-1978.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

12/3-1979.

Antal  reefers:

 

Længde:

144,41 m.

Brt:

8.849.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W/Helsingør type 8L67GFC.

Bredde:

24,21 m.

Nrt:

4.869.

HK:

15.180.

KW:

11.160.

Dybgang:

10,1 m.

Tdw:

12.570.

Fart i knob:

22,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1979 – 1986.

Ex. Navne:

 

Leveret:

10/12-1979.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1986.

 

Rederi: J. Lauritzen, København                                                                                      IMO-nummer: 7726706.

Skibets videre historie:

1979:

Afleveret til Partrederi af Ejendoms og Rederi A/S Østermarken, Aalborg og J. Lauritzen, København.

1980:

Overtaget /4 af J. Lauritzen som eneejer.

1986:

Solgt 19/2 til Frigg Shipping Ltd, Nassau, Bahamas.

1988:

Overført 11/2 til Dansk Internationalt Skibsregister.

1989:

Solgt /12 til K/S Canadian Reefer, Oslo. Korr. reder: Irgens Larsen.

1992:

Korr. reder: fra /6 Kværner Shipping A/S, Oslo.

1994:

Ombygget. Fra 4/7, 11.243 Brt., 6.642 Nrt.

1995:

Korr. reder: fra /9 Irgens Larsen, Oslo.

1996:

Solgt 13/12 til Agdesidens Rederi A/S.

1997:

Korr. reder: fra 24/2 Swan Reefer.

2001:

Solgt 11/9 til Husky Marine Co Ltd, Valletta. Korr. reder: Baltic Reefers, Riga. Omdøbt til ”Canadian Star”.

2001:
2010:
2010:
2010:
2015:

Omdøbt 4/11 til ”Baltic Snow”.
Omdøbt 1/2 til "Stemar Prime".
Omdøbt 1/8 til "Baltic Star".
Solgt 16/8 til Leywood Capital Ltd.
Solgt /7 til ophugning i Bangladesh.

 


"Canadian Reefer"
Foto: Widar Krogstads arkiv.

"Canadian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Canadian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Canadian Reefer" passerer Radar Post 8, New Waterway, Rozenburg 1985
Foto: Mike Griffiths.

"Baltic Snow" i Østersøen 10/7-2006.
Foto: Przemyslaw K. Mrowice.
 
"Baltic Star" i IJmuiden 5/11-2010
Foto: Marcel Coster.

Tilbage til J. Lauritzen.