M/S.

Brazilian Reefer”

Hjemsted:

Nassau.

Kaldesignal:

C6DH.

Byggeår:

1975.

Byggested:

Drammen Slip & Verksted, Drammen, Norge.

Byggenr:

80.

Besætning:

 

Køl lagt:

1/9-1974.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

14/3-1975.

Antal  reefers:

 

Længde:

143,41 m.

Brt:

8.413.

Hovedmaskine:

2 stk. Pielstick/Blohm & Voss type 18PC2-5V-400.

Bredde:

21,52 m.

Nrt:

5.284.

HK:

23.065 bhk.

KW:

17.212.

Dybgang:

12,50 m.

Tdw:

11.300.

Fart i knob:

21,9.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1981 – 1986.

Ex. Navne:

Bremerhaven”

Leveret:

5/7-1975.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1986.

 

Rederi: Frigg Shipping, Nassau, Bahamas.                                                                      IMO-nummer: 7383085.

Skibets videre historie:

1975:

Leveret 5/7 til Union Partenreederei M/S ”Bremerhaven”, Scipio & Co, Bremen under navnet ”Bremerhaven”.

1981:

Solgt 1878 til Frigg Shipping Ltd, Nassau. Korr. reder: J. Lauritzen, København.

1981:

Overtaget 18/8 i Bremerhaven. Omdøbt til ”Brazilian Reefer”. Hjemhavn Nassau.

1986:

Solgt 24/9 til Countach Shipping Co Ltd, Limassol. Lomar Shipping, London. Omdøbt til “Frio Atlas”. Hjemhavn Limassol.

1992:

Solgt 17/4 til Crest Shipping Co Ltd, Limassol Elounda Shipping S.A., Piræus. Omdøbt til “Ice Crest”.

1994:

Solgt 27/9 til Abbotswood Holding SAL, Beirut. Omdøbt til “Tajin”. Hjemhavn Kingstown.

1995:

Solgt til Liblease Four Ltd, Roswell Navigation Corp., Piræus.

1998:

Omdøbt 1/5 til “Aurora”. Hjemhavn Kingstown.

1999:

Solgt /6 til Kina for ophugning.

1999:

Ankom 12/7 til Guangzhou fra Kaohsiung for ophugning.


"Bremerhaven" passerer Hook of Holland /7-1978
Foto: Derek Sands.
     
"Brazilian Reefer" laster frosset kød i Bluff, New Zealand /5-1984
Foto: Chris Howell. 

"Frio Atlas"
Foto: David Straka. Fra Duncan Montgomerys arkiv.

Tilbage til J. Lauritzen.