M/S.

Brazilian Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OYRP.

Byggeår:

1953.

Byggested:

Aalborg Værft A/S, Danmark.

Byggenr:

94.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

20/1-1953.

Antal  reefers:

 

Længde:

124,20 m.

Brt:

3.947.

Hovedmaskine:

2 stk. B&W/Helsingør type 850-VTF-110.

Bredde:

16,50 m.

Nrt:

1.927.

HK:

8.480 ihk.

KW:

 

Dybgang:

6,50 m.

Tdw:

3.900.

Fart i knob:

18,0

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1953 – 1963.

Ex. Navne:

 

Leveret:

10/7-1953.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1963.

 

Rederi: Rederiet Ocean A/S, J. Lauritzen, København                                                   IMO-nummer: 5050880.

Skibets videre historie:

1963:

Solgt 30/10 til Salenrederierna A/B, Stockhom. Omdøbt til ”Dolores”.

1964:

Solgt /5 til Sovtorgflot, Moskva. Omdøbt til ”Malakhov Kurgan”. Ombygget til fiskeskib. Ny tonnage: 5.106 Brt., 2.198 Brt., 4.163 Tdw.

1983:

Ankom 3/6 til Singapore Roads, som sidst kendte position.

1985:

Meldt ophugget i SSSR.

 

 
"Brazilian Reefer"
Foto: Fra Morten Bjørndalens arkiv.

"Brazilian Reefer"
Foto: Brent Hansons arkiv.

Tilbage til J. Lauritzen.