S/S. |
”Bodil” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
NMTB. |
|||||||
Byggeår: |
1888. |
Byggested: |
Georg Howaldt, Kiel-Dietrichdorf, Tyskland. |
|||||||||
Byggenr: |
168. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
|
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
59,00 m. |
Brt: |
763. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 3 gangs dampmakine. |
|||||||
Bredde: |
9,26 m. |
Nrt: |
451. |
HK: |
350 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
4,90 m. |
Tdw: |
1.225. |
Fart i knob: |
|
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1904 – 1915. |
Ex. Navne: |
”Fehmarn”, ”Neutral”. |
|||||||
Leveret: |
/7-1888. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Forlist: |
1915. |
|
||||||||
Rederi: A/S Dampskibsselskabet
Vesterhavet, København.
IMO-nummer: 5609510. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1888: |
Afleveret til Gebr Lange Neumuhlen, Kiel under navnet ”Fehmarn”. |
|||||||||||
1893: |
Solgt 20/2 til Nord-Ostsee Reederei, Hamburg. Omdøbt til ”Neutral”. |
|||||||||||
1904: |
Solgt 13/5 til A/S Dampskibsselskabet Vesterhavet, København. Omdøbt til ”Bodil”. |
|||||||||||
1915: |
Forlist 26/5 under rejse fra Gamleby til Southampton med tømmer efter grundstødning på Haisborough Sands. Hele besætningen blev reddet. |
|||||||||||
1915: |
Slettet fra Lloyds register 12/7. |
"Bodil" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |