M/S.

”Balkan Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OYKK:

Byggeår:

1978.

Byggested:

Hayashikane shipbuilding & Engineering Co Ltd, Nagasaki, Japan.

Byggenr:

864.

Besætning:

 

Køl lagt:

26/1-1978.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

25/4-1978.

Antal  reefers:

 

Længde:

144,65 m.

Brt:

8.939.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W/Mitsui 8L67GF.

Bredde:

24,26 m.

Nrt:

4.852.

HK:

15.180 bhk.

KW:

11.160.

Dybgang:

10,1 m.

Tdw:

12.302.

Fart i knob:

21,25.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1978 – 1984.

Ex. Navne:

 

Leveret:

20/9-1978.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1984.

 

Rederi: J. Lauritzen, København                                                                                      IMO-nummer: 7632280.

Skibets videre historie:

1984:

Solgt 9/12 til Topaz Venus Co S.A., Panama. Nichimen Corp., Tokio. Overtaget 13712 I Port Manatee.

1985:

Overført til  Diamond Venus Co S.A., Nassau.

1987:

Solgt 30/12 til K/S reefer Invest. Korr. reder: Marinor Shipmanagement, Greåker.

1988:

Overtaget 21/1 af de nye ejere i Oslo.

1988:

Solgt /12 til K/S Reefer Invest III, (Invest 2000 A/S), Oslo.

1992:

Solgt 24/4 til New World Shipping Corp. Korr. reder: Leandros Shipping Co S.A., Piræus.

1995:

Korr. reder: Kyvernitis Shipping Co Ltd, Piræus.

2002:

Solgt 179 til Algae Shipping Co Ltd, Valletta, Baltic Shipping Co. Omdøbt til “Baltic Sun”.



"Balkan Reefer" i Rotterdam 1982
Foto: Phil English.

"Balkan Reefer" og "Samoan Reefer" i Antwerpen
Foto: Arkivbillede.

"Balkan Reefer" i Esbjerg
Foto: Arkivbillede.

"Baltic Sun" i St. Petersburg 12/9-2009
Foto: Roberto Tonini.

 

Tilbage til J. Lauritzen.