M/S.

Asian Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OUZC.

Byggeår:

1978.

Byggested:

Hayashikane Shipbuilding & Engineering Co Ltd, Nagasaki, Japan.

Byggenr:

863.

Besætning:

 

Køl lagt:

4/11-1977.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

26/1-1978.

Antal  reefers:

 

Længde:

144,35 m.

Brt:

8.890.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W/Mitsui 8L67GF.

Bredde:

24,21 m.

Nrt:

4.808.

HK:

15.180 bhk.

KW:

11.160.

Dybgang:

10,81 m.

Tdw:

12.299.

Fart i knob:

21,25.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1978 – 1984.

Ex. Navne:

 

Leveret:

16/5-1978.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1984.

 

Rederi:  J. Lauritzen A/S, København                                                                              IMO-nummer: 7632278.

Skibets videre historie:

1984:

Solgt 15/10 til Diamond Venus Co S.A., Panama. Overtaget i Antwerpen 30/10.

1988:

Solgt 25/5 til K/S Reefer Invest II, Marinor Shipmanagement A/S, Greåker. Overtaget 18/6 i Oslo.

1990:

Korr. reder: Oslo Shipholding A/S, Oslo.

1991:

Solgt 4/12 til Costa de Marfil Compania Naviera S.A. Korr. reder: Leandros Shipping Co, S.A., Piræus.

2002:
2015:

Solgt 12/7 til Winter Star Shipping, Valletta. Omdøbt til ”Baltic Sky”.
Ankom 17/7 til Chittagong, Bangla Desh for ophugning.

 

 


"Asian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Asian Reefer"
Foto: Wdar Krogstads arkiv.

"Asian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Asian Reefer" i Napier 2/7-1984
Foto: Brent Hanson.

"Asian Reefer" udgående fra Rotterdam 24/6-1998
Foto: H. & S. Rosenkranz.

"Baltic Sky" østgående i Kielerkanalen 14/6-2008
Foto: Juergen Braker.

Tilbage til J. Lauritzen.