M/S.

Anglian Reefer”

Hjemsted:

Nassau.

Kaldesignal:

C6DO2.

Byggeår:

1988.

Byggested:

Hashihama Zosen, Tadotsu, Japan.

Byggenr:

859.

Besætning:

 

Køl lagt:

22/10-1987.

Antal TEU’s:

151.

Søsat:

8/1-1988.

Antal  reefers:

70.

Længde:

144,61 m.

BT:

12.348.

Hovedmaskine:

1 stk. Sulzer/I.H.I. type 6RTA52.

Bredde:

23,60 m.

NT:

7.984.

HK:

9.137 bhk.

KW:

6.819.

Dybgang:

10,0 m.

Tdw:

14.399.

Fart i knob:

18,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1988 – 1992.

Ex. Navne:

 

Leveret:

21/4-1988.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1992.

 

Rederi: Frigg Shipping Ltd., Nassau, Bahamas.                                                              IMO-nummer: 8706777.

Skibets videre historie:

1989:

Rederiet ændrer navn til  Lauritzen Shipping Ltd., Nassau, Bahamas.

1989:

Overført til Dansk Internationalt Skibsregister 13/2. Kaldesignal OXSK5. Hjemhavn Esbjerg. Korr. reder: J. Lauritzen A/S, København.

1992:

Solgt 11/2 til Kværner reefer A/S, Skøyen, Oslo.

1996:

Solgt 13/12 til Agdesidens Rederi A/S.

2003:

Solgt /3 til De Nadai Group shipping S.r.L.. Korr. reder: Brasilia Shipping, London.  Omdøbt til “Parana”. Hjemhavn London.



"Anglian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Anglian Reefer" i Dover /6-1998
Foto: Peter Wearing.

"Parana" i Valparaiso 14/4-2009
Foto: Juan Carlos C.

"Parana" i Valparaiso 22/6-2009
foto: Juan carlos C.

 

Tilbage til J. Lauritzen.