M |
”Simba” |
Hjemsted: |
København |
Kaldesignal: |
|
||||||||
Byggeår: |
1979 |
Byggested: |
A/S Nakskov Skibsværft, Danmark |
||||||||||
Byggenr: |
220 |
Besætning: |
|
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
TEU’s: |
770. |
||||||||||
Søsat: |
29/11-1978. |
Antal
reefers: |
48 |
||||||||||
Længde: |
159,40 m. |
Brt: |
16.150. |
Hovedmaskine: |
1 stk. Mitsui/B&W
6K74EF |
||||||||
Bredde: |
24,77 m. |
Nrt: |
8.482 |
HK: |
10.800 ihk-9.900 bhk |
KW: |
|
||||||
Dybde: |
14,00 m. |
Tdw: |
23.720 |
Fart i knob: |
16,2 |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1979 – 1984 |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
8/5-1979 |
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
8/5-1979. |
Salgsår: |
1984 |
|
|||||||||
Rederi: A/S
Det Østasiatiske Kompagni, København. |
|||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
1979: |
"Simba"s
hovedmotor var en 6-cylindret licensbygget Mitsui-B&W 2-taksts
krydshovedmotor med motornummer MIT 2150. Ved 90% motorbelastning (CSR)
kunne motoren yde 9000 BHK, som ifølge kontrakten skulle give skibet en
fart på 16,2 knob. Ved 100% belastning (MCR) og 109 o/min var motorens
ydelse 10.800 IHK / 9900 BHK. |
"Simba" løber af stabelen 29/11-1978. Foto: Poul Tingleff´s arkiv. |
"Simba". Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Iran Teyfouri" i Bilbao 3/6-2005. Foto: Terry Egalton. |
|
|
|
"Iran Teyfouri" ankommer til Dubai 19/12-2005. Foto: Reiner Meuleman. |
"Iran Teyfouri" i Hamburg 5/4-2006. Foto: Tim Johannsen. |
"Iran Teyfouri" i Sardijngeul kanalen nær Flushing, Holland 19/7-2006. Foto: Geert van Kesteren. |
"Iran Teyfouri" i Sardijngeul kanalen nær Flushing, Holland 30/7-2006. Foto: Geert van Kesteren. |
"Zoorik" - formentlig i Shanghai /4-2009. Foto: Wang. |