MT.

”Palma”.

Hjemsted:

Nassau.

Kaldesignal:

C6JM2.

Byggeår:

1974.

Byggested:

Haugesund Mekaniske Verksted, Norge

Byggenr:

49.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

 

Antal  reefers:

 

Længde:

170,60 m.

Brt:

19.486.

Hovedmaskine:

2 stk. MAN type: R6V52/55.

Bredde:

25,90 m.

Nrt:

12.588.

HK:

12.000 bhk.

KW:

 

Dybde:

16,75 m.

Tdw:

32.230.

Fart i knob:

13,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1990 - 1993.

Ex. Navne:

”Fulgur”.

Leveret:

 

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1993.

 

Rederi: Dan Mercant Ltd., Nassau. Korr. reder: A/S Det Østasiatiske Kompagni, København.                 IMO-nummer: 7382548.

Skibets videre historie:

1974:

Leveret /10 til  Citizens Trust Co., New York med navnet ”Fulgur” af Monrovia.

1990:

Solgt /11 til Dan Merchant Ltd., Nassau med ØK som korresponderende reder og blev ved denne lejlighed omdøbt til ”Palma”. Skibet havde 21 centertanke og 21 vingetanke, som alle var epoxycoatede og med et volumen på 42.444 m3 (98%).
Ydermere havde skibet 4 stk. lastoliepumper, hver med en kapacitet på 900 m3/time.

1993:

Solgt til Nan Gkuang Maritime Ltd., Singapore og omdøbt til "Ocean Pearl".

2000:

Solgt til Modec Inc., Honduras, og fik nu navnet "Alpine".

2001:

Solgt til Langsa FPSO, Panama og omdøbt til "MV8 Langsa Venture".

fulgur_1974_01.jpg (120877 byte)
"Fulgur"
Foto: Poul Tingleffs arkiv.
palma_1974_01.jpg (76352 byte)
"Palma"
Foto: Kees Helders arkiv.
palma_1974_02.jpg (64822 byte)
"Palma"
Foto: Kees Helders arkiv.

"Palma" i Singapore ca. 1990
Foto: Chris Howells arkiv.

Tilbage til Østasiatisk Kompagni