M |
”Magdala” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OXSJ. |
||||||||
Byggeår: |
1951. |
Byggested: |
Nakskov Skibsværft, Danmark. |
||||||||||
Byggenr: |
126. |
Besætning: |
46 + 3 aspiranter (12 passagerer). |
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
TEU’s: |
|
||||||||||
Søsat: |
16/12-1950. |
Antal
reefers: |
|
||||||||||
Længde: |
137,77 m. |
Brt: |
8.435. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W 674VTF-160. |
||||||||
Bredde: |
18,65 m. |
Nrt: |
5.082. |
HK: |
6.850 ihk. - 5.500 bhk. |
KW: |
|
||||||
Dybde: |
10,79 m. |
Tdw: |
10.364. |
Fart i knob: |
15,0. |
||||||||
Prøvetur: |
19/3-1951. |
Periode i
fart: |
1951 – 1972. |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
21/3-1951. |
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1972. |
|
|||||||||
Rederi: A/S
Det Østasiatiske Kompagni, København. |
|||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
|
Skibet havde 5 lastrum, hvoraf de 3 i forskibet havde 2 mellemdæk og de 2 i agterskibet 1 mellemdæk.
"Magdala" opererede især på Indien-ruten Solgt 21/8 til Yick Fong Shipping & Enterprises Co., Hong Kong og omdøbt til "Kara Sea" hjemmehørende i Mogadishu Somalia. Solgt til Folkerepublikken Kina uden navneændring. Omdøbt til "Zhan Dou 11" hjemmehørende i Shanghai. Ophugget. |
||||||||||||
|
"Magdala" tegning af hovedmotor Fra Poul Tingleff´s arkiv. |
"Magdala" stabelafløbning 16/12-1950 Foto: Poul Tingleff´s arkiv. |
"Magdala" Foto: Postkort. |
"Magdala" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Magdala" Foto: Postkort. |
"Magdala" i Wellington sidst i 60érne. I baggrunden ses "Angelina Lauro" Foto: Chris Howell´s arkiv. |
"Magdala" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Magdala" i Hobart, Tasmanien Foto: David Kirby/Chris Howell`s arkiv. |