M |
”Cinchona” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
|
||||||||
Byggeår: |
1975 |
Byggested: |
Govan Shipbuilders Ltd. i Glasgow,
Skotland. |
||||||||||
Byggenr: |
G214 |
Besætning: |
30 |
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
TEU’s: |
|
||||||||||
Søsat: |
9/9-1975 |
Antal
reefers: |
|
||||||||||
Længde: |
175,11 m. |
Brt: |
16.707 |
Hovedmaskine: |
1 stk. Harland
& Wolf/ B&W type: 6K74EF |
||||||||
Bredde: |
25,51 m. |
Nrt: |
10.002 |
HK: |
10.600 bhk. |
KW: |
8.532 |
||||||
Dybde: |
14,02 m. |
Tdw: |
26.119 |
Fart i knob: |
15,2 |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1975 - 1981 |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
27/11-1975 |
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1981 |
|
|||||||||
Rederi: A/S Det Østasiatiske Kompagni, København. IMO-nummer: 7342445. | |||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
1975: |
”Cinchona” var i lighed med søsterskibet, ”Camara”,
specielt udformet til transport af skovbrugsprodukter. Det
havde 5 lastrum med en samlet kapacitet på 38.373 m3 grain. Skibet
kunne også sejle med malm, når lastrum 2 og 5 var tomme. På dækket
kunne transporteres op til 15.600 m3 tømmer. Laste / lossegrejet bestod
af 5 stk. 15-tons kraner. Hovedmaskineriet bestod at en 6-cylindret
Harland & Wolff-bygget B&W 2-takts krydshovedmotor med
motornummer 2674. |
||||||||||||
1981: |
Solgt /3 til Gregonav Compañia Maritima, Panama og
omdøbtes til "Anastasios" hjemmehørende i Syros. |
||||||||||||
1987: |
Solgt til Aegeus
Shipping, Grækenland.
Omdøbt til "Nini” |
||||||||||||
1991: |
Solgt til Rapidlank
Shipping, Cypern. Omdøbt til "Ontario". |
||||||||||||
1995: |
Solgt til Blue
Condor Navigation, Panama. Omdøbt til "Tari". |
||||||||||||
1995: |
Solgt til Tari
Shipping Mtme Corp., Panama. Omdøbt til ”Tari I”. |
||||||||||||
1997: |
Solgt til Cronus Shipping Corp. Panama.
Omdøbt til "Caleta”. |
||||||||||||
1998: |
Solgt til Clyde
Marine Services, USA.
Omdøbt til "Fotini". |
||||||||||||
1999: |
Solgt til Eastern Overseas Inc., Panama og omdøbt
til "Tini". |
||||||||||||
1999: |
Solgt til ophugning i Shanghai. |
||||||||||||
|
|
"Cinchona" få uger før stabelafløb Foto: Paul Fairfield. |
"Cinchona" løber af stabelen 9/9-1975 Foto: Poul Tingleff´s arkiv. |
"Cinchona" slæbes ud på prøvetur Foto: Paul Fairfield. |
"Cinchona" på prøvetur Foto: Poul Tingleff´s arkiv. |
"Cinchona" laster stål coils i Glasgow /11-1975 Foto: Paul Fairfield. |
"Cinchona" laster træ i Port Kelang Foto: Poul Tingleff´s arkiv. |
"Cinchona" ud for Borneo 1977 Foto fra Th. Sandbeck`s bog "40 år til søs" , Poul Tingleff´s arkiv. |
"Cinchona" Foto: Chris Howell´s arkiv. |