M |
”Cedrela” |
Hjemsted: |
Panama |
Kaldesignal: |
3EAS3 |
||||||||
Byggeår: |
1984 |
Byggested: |
Sasebo
Heavy Industries Co. Ltd., Japan. |
||||||||||
Byggenr: |
338 |
Besætning: |
32 |
||||||||||
Køl lagt: |
12/1-1984. |
Antal
TEU’s: |
|
||||||||||
Søsat: |
5/6-1984. |
Antal
reefers: |
|
||||||||||
Længde: |
188,00 m. |
Brt: |
22.009 |
Hovedmaskine: |
1 stk.
Sulzer /IHI 6RTA58 |
||||||||
Bredde: |
28,04 m. |
Nrt: |
12.589 |
HK: |
6.936 bhk. |
KW: |
|
||||||
Dybgang: |
10,86 m. |
Tdw: |
37.111 |
Fart i knob: |
14,0 |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1990 - 1993 |
Ex. Navne: |
”Lune”, Poplar”, ”Sanko Poplar” |
||||||||
Leveret: |
|
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1993 |
|
|||||||||
Rederi: Dan
Merchant Ltd., Nassau. Korr. reder: A/S Det Østasiatiske Kompagni, København. |
|||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
1984: |
Leveret til Sanko Line i Japan under navnet
”Sanko Poplar”. Skibet havde 5 lastrum med en samlet kapacitet på
47.588 m3 grain / 45.961 m3 bale. Laste / lossegrejet bestod af 4 stk.
25-tons kraner. |
||||||||||||
1985: |
Solgt til Sunrise Lines S.A., Panama og omdøbt ”Poplar”. |
||||||||||||
1986: |
Omdøbt til ”Lune” |
||||||||||||
1990: |
Solgt /6 til Dan Merchant Ltd., Nassau med ØK som
korresponderende reder. Omdøbt til ”Cedrela” |
||||||||||||
1993: |
Overdraget til Citibank, N.A. uden navneændring og
med ØK som korresponderende reder. |
||||||||||||
2002: |
Solgt /2 til Tschudi & Eitzen Bulkers, København.
Omdøbt til ”Sidrela” af Nassau. |
||||||||||||
|
|
"Lune" i Malacca Strædet /4-1986 Foto: © Gerolf Drebes arkiv. |
"Cedrela" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Agia Floga" i Callao 8/11-2003 Foto: Jochen Wegener. |
"Ocean Mate" 10/7-2006 Foto: Reiner Meuleman. |