M/S: |
”Cedrela” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
|
||||||||
Byggeår: |
1974. |
Byggested: |
Usuki
Iron Works Saiki Yard, Japan. |
||||||||||
Byggenr: |
1157. |
Besætning: |
33. |
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
TEU’s: |
|
||||||||||
Søsat: |
26/2-1974 |
Antal
reefers: |
|
||||||||||
Længde: |
178,38 m. |
Brt: |
16.640. |
Hovedmaskine: |
1 stk. IHI-Zulzer
7RND68 |
||||||||
Bredde: |
26,87 m. |
Nrt: |
11.245 |
HK: |
11.550 ihk.-10.400 bhk. |
KW: |
|
||||||
Dybgang: |
11,03 m. |
Tdw: |
26.997. |
Fart i knob: |
14,75. |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1974 – 1980 |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
10/5-1974 |
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1980 |
|
|||||||||
Rederi: A/S
Det Østasiatiske Kompagni, København. |
|||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
1974: |
"Cedrela" var oprindeligt bygget til Hong Kong rederiet Van Shipping Co., men blev efter aftale overtaget af Kompagniet inden færdiggørelsen.
Det var et massegodsskib til bl.a. transport af skovbrugsprodukter. |
||||||||||||
|
Omdøbt til ”Tamara”. |
||||||||||||
1991: |
Solgt
til Oceanspeed Shipping, Limassol, Cypern. Omdøbt til “Flecha”. |
||||||||||||
|
Solgt
til Mineo Shipping Co., Malta. Omdøbt til “Theomitor” |
||||||||||||
2001: |
Solgt til Cobalt Transport Marine Co., Ltd.,
Panama. Omdøbt til ”Cobalt Transport” |
||||||||||||
|
|
"Cedrela" i Santa Fe, Argentina 1974 Foto: Poul Tingleff`` arkiv. |
"Cedrela" losser i Liverpool Foto: Poul Tingleff`s arkiv. |
"Cedrela" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Mare Italico" i Genua 1987 "Archivio Navale Gianpaolo Pesarini". |