M/S.

”Camara”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

  OXKV.

Byggeår:

1975.

Byggested:

Govan Shipbuilders, Glasgow; Skotland.

Byggenr:

G213.

Besætning:

30

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

24/6-1975. 

Antal  reefers:

 

Længde:

175,12 m.

Brt:

16.821.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W 6K74EF.

Bredde:

25,49 m.

Nrt:

11.151.

HK:

11.600 ihk-10.600 bhk.

KW:

8.532.

Dybde:

9,97 m.

Tdw:

    26.118.

Fart i knob:

15,2

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1975 – 1981.

Ex. Navne:

 

Leveret:

14/9-1975.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1981.

 

Rederi: A/S Det Østasiatiske Kompagni, København.                                                    IMO-nummer: 7342433.

Skibets videre historie:

1975:



1981:

"Camara" havde 5 lastrum med en total kapacitet på 38.373 m3 grain. Laste / lossegrejet bestod af 5 stk. 15 tons kraner. Skibet kunne sejle med malm, når lastrum nr. 2 og 4 var tomme. På dækket kunne transporteres op til ca. 15.600 m3 tømmer.
Hovedmaskineriet bestod af en 6-cylindret Harland & Wolff-bygget B&W 2-takts krydshovedmotor type med motornummer 2675.
Solgt 1/6 til Leandros Shipping.Co., Grækenland. Omdøbt til ”Elpidofores”.

1988:

Solgt 1/12 til Safewind Marine Co., Cypern. Omdøbt til ”Toxon II”.

1990:

Solgt 1/7 til Guangzhou Maritime, Kina. Omdøbt til  ”Yun Feng Ling”. 

1997:

Solgt 1/8 til Wintec Shipping Corp., Panama. Omdøbt til  ”Wintec”.

2002:

Solgt /7 til ophugning i Kina.


camara_1975_02.jpg (95472 byte)
"Camara" søsættes 24/6-1975
Foto: Poul Tingleff´s arkiv.
camara_1975_06.jpg (87956 byte)
"Camara" ved udrustningskajen /8-1975
Foto: Paul Fairfield.
camara_1975_07.jpg (69352 byte)
"Camara" i tørdok umiddelbart før prøvetur /9-1975
Foto: Paul Fairfield.
camara_1975_04.jpg (51895 byte)
"Camara"
Foto: Poul Tingleff´s arkiv.
camara_1975_05.jpg (85384 byte)
"Camara"
Foto: Poul Tingleff´s arkiv.
camara_1975_03.jpg (74870 byte)
"Camara"
Foto: Poul Tingleff´s arkiv.

"Camara"
Foto: Arkivbillede.

"Yun Feng Ling" i Vancouver ca. 1990/92
Foto: Rick Garcia. Chris Howell´s arkiv.

Tilbage til Østasiatisk Kompagni