M/S.

”Arosia”

Hjemsted:

Panama.

Kaldesignal:

 

Byggeår:

1985

Byggested:

Hyundai Heavy Industries co., Ltd., Ulsan, Korea

Byggenr:

364

Besætning:

 

Køl lagt:

20/5-1984

Antal TEU’s:

1.800

Søsat:

2/9-1984

Antal  reefers:

 

Længde:

187,60 m.

Brt:

22.667

Hovedmaskine:

1 stk. Hyundai/B&W type: 6L70MCE

Bredde:

28,44 m.

Nrt:

12.137

HK:

17.222 ihk-16.100 bhk

KW:

12.667

Dybde:

15,60 m.

Tdw:

33.860

Fart i knob:

18,0

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1985 - 1986

Ex. Navne:

”World Peace”

Leveret:

15/4-1985

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

 

 

Rederi: Hyundai Merchant Marine, Korea.                                                                     IMO-nummer: 8408856.

Skibets videre historie:

1985:

Afleveret 15/4 til Hyundai Merchant Marine, Korea under navnet ”World Peace”.

1985:

Tidsbefragtet af ØK fra /5 under navnet ”Arosia”.

1986:

Tilbageleveret /1.

1986:

Omdøbt til ”Andra I”.

1987:

Omdøbt til ”Scan-Dutch Luzon”.

1988:

Omdøbt /5 til ”New York Senator”.

1993:

Omdøbt /2 til “Arabian Sea”.

1994:

Omdøbt til ”Canmar Intrepid”.

1995:

Omdøbt /6 til ”Contship America”.

1996:

Omdøbt til “Buxsea”.

1996:

Omdøbt /11 til ”Contship America”.

1998:

Omdøbt /11til “MSC Paraguay”.

2004:
2007:
2010:

Solgt /6 til Dalex Shipping, Grækenland. Omdøbt til ”Mediterranean Express” af Panama.
Omdøbt til "MSC Zanzibar".
Ophugget.


world_peace_1985_01.jpg (106560 byte)
"World Peace" i bøjen uden for Ulsan. Korea 1985
Foto: Poul Tingleffs arkiv.
arosia_1985_01.jpg (124219 byte)
"Arosia"
Foto: Poul Tingleffs arkiv.
arabian_sea_1985_01.jpg (72507 byte)
"Arabian Sea" på Elben /7-1993
Foto: Andreas Spörri.
msc_paraguay_1985_01.jpg (60763 byte)
"MSC Paraguay" i Cape Town /1-2003
Foto: Hans Rosenkranz.
mediterranean_express_1985_01.jpg (77651 byte)
"Mediterranean Express" i Valencia 2/5-2006
Foto: Manuel Hernández.

Tilbage til Østasiatisk Kompagni