SS. |
”Annam” |
Hjemsted: |
København |
Kaldesignal: |
|
||||||||
Byggeår: |
1899 |
Byggested: |
Burmeister & Wain, København, Danmark |
||||||||||
Byggenr: |
200. |
Besætning: |
51 (30 passagerer) |
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
TEU’s: |
|
||||||||||
Søsat: |
|
Antal
reefers: |
|
||||||||||
Længde: |
124,97 m. |
Brt: |
6.075 |
Hovedmaskine: |
1 stk. dampmaskine |
||||||||
Bredde: |
15,00 m. |
Nrt: |
3.890 |
HK: |
2.440 ihk. |
KW: |
|
||||||
Dybgang: |
9,33 m. |
Tdw: |
7.250 |
Fart i knob: |
12,0 |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1899 - 1902 |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
/9-1899 |
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1902 |
|
|||||||||
Rederi: A/S
Det Østasiatiske Kompagni, København. |
|||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
1899: |
”Annam” var ved afleveringen Danmarks hidtil største
skib. |
||||||||||||
1902: |
Solgt d. 22/5 til det nyoprettede FRØK. |
||||||||||||
1903: |
Ombygget til oliefyring. |
||||||||||||
1904: |
Solgt til Messageries Maritimes. Navn uændret. |
||||||||||||
1917: |
Torpederet d. 10/6 under konvojsejlads i
Middelhavet. Hele besætningen blev reddet. |
"Annam" Foto: Arkivbillede. |