S/S |
”Anamba” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
|
||||||||
Byggeår: |
1902. |
Byggested: |
Hellerup Skibsværft, Danmark. |
||||||||||
Byggenr: |
2. |
Besætning: |
23. |
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
TEU’s: |
|
||||||||||
Søsat: |
|
Antal
reefers: |
|
||||||||||
Længde: |
80,77 m. |
Brt: |
1.816. |
Hovedmaskine: |
1 stk. dampmaskine. |
||||||||
Bredde: |
11,28 m. |
Nrt: |
1.159. |
HK: |
833 ihk. |
KW: |
|
||||||
Dybgang: |
5,24 m. |
Tdw: |
2.313. |
Fart i knob: |
9,0. |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1902 – 1909. |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
|
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1909. |
|
|||||||||
Rederi: A/S
Det Østasiatiske Kompagni, København. |
|||||||||||||
Skibets
videre historie: |
|||||||||||||
1902: |
Afgik til Port Arthur, hvor skibet indgik i kystfart. Kort tid efter indsat på ØK´s rute mellem København – Singapore/Bangkok. |
||||||||||||
1909: |
Solgt /4 til Mc. Bain, Shanghai. |
||||||||||||
1913: |
Solgt til Anglo Saxon Petroleum Co. Navn uændret, anvendt til transport af petroleum i dunke. |
||||||||||||
1931: |
Solgt /12 til ophugning i Japan. |
"Anamba" Foto: Arkivbillede. |