S/S. |
”Virginia” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NKLQ. |
|||||||
Byggeår: |
1899. |
Byggested: |
Tyne Iron
Shipbuilding Co. Ltd, Willington Quay-onTyne, Newcastle, England. |
|||||||||
Byggenr: |
123. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
28/1-1899. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
109,91 m. |
Brt: |
3.754. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 3. cyl
dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
14,36 m. |
Nrt: |
2.366. |
HK: |
1.500 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
8,23 m. |
Tdw: |
5.744. |
Fart i knob: |
8,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1913 – 1927. |
Ex. Navne: |
”Euxinia” |
|||||||
Leveret: |
/3-1899. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1927. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 1149868. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1899: |
Søsat 28/1. Derefter
slæbt til Stockton for installation af maskine og kedler. |
|||||||||||
1899: |
Afleveret /3 til A/S
Dampskibs-Selskabet Kjøbenhavn (Peter L. Fisker), København under navnet
”Euxinia”. |
|||||||||||
1910: |
Selskabet erklæret fallit
22/10. |
|||||||||||
1910: |
Solgt 14/11 til
Dampskibsselskabet Hafnia A/S (DFDS), København uden navneændring. |
|||||||||||
1913: |
Solgt 25/2 til DFDS,
København. Omdøbt til ”Virginia”. |
|||||||||||
1927: |
Solgt 13/6 til Malabar
Shipping Co, Ltd (Percy Douglas Jodd), London. Overtaget 1/7 og omdøbt
til ”Carama”. |
|||||||||||
1930: |
Registreret solgt 17/11
til Armement Colignon S.A., Antwerpen, Belgien. Omdøbt til ”Maurice
Colignon” |
|||||||||||
1932: |
Solgt til Albert Klat,
Alexandria, Egypten. Omdøbt til ”Ramses”. |
|||||||||||
1936: |
Ankom 21/5 til Rosyth for
ophugning hos Metal Industries Ltd. |
"Virginia" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |