S/S.

”Virginia”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

NKLQ.

Byggeår:

1899.

Byggested:

Tyne Iron Shipbuilding Co. Ltd, Willington Quay-onTyne, Newcastle, England.

Byggenr:

123.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

28/1-1899.

Antal  reefers:

 

Længde:

109,91 m.

Brt:

3.754.

Hovedmaskine:

1 stk. 3. cyl dampmaskine.

Bredde:

14,36 m.

Nrt:

2.366.

HK:

1.500 ihk.

KW:

 

Dybgang:

8,23 m.

Tdw:

5.744.

Fart i knob:

8,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1913 – 1927.

Ex. Navne:

”Euxinia”

Leveret:

/3-1899.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1927.

 

Rederi:  DFDS, København.                                                                                              IMO-nummer: 1149868.

Skibets videre historie:

1899:

Søsat 28/1. Derefter slæbt til Stockton for installation af maskine og kedler.

1899:

Afleveret /3 til A/S Dampskibs-Selskabet Kjøbenhavn (Peter L. Fisker), København under navnet ”Euxinia”.

1910:

Selskabet erklæret fallit 22/10.

1910:

Solgt 14/11 til Dampskibsselskabet Hafnia A/S (DFDS), København uden navneændring.

1913:

Solgt 25/2 til DFDS, København. Omdøbt til ”Virginia”.

1927:

Solgt 13/6 til Malabar Shipping Co, Ltd (Percy Douglas Jodd), London. Overtaget 1/7 og omdøbt til ”Carama”.

1930:

Registreret solgt 17/11 til Armement Colignon S.A., Antwerpen, Belgien. Omdøbt til ”Maurice Colignon”

1932:

Solgt til Albert Klat, Alexandria, Egypten. Omdøbt til ”Ramses”.

1936:

Ankom 21/5 til Rosyth for ophugning hos Metal Industries Ltd.



"Virginia"
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.

Tilbage til DFDS