S/S. |
”Ulf” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NPHW. |
|||||||
Byggeår: |
1905. |
Byggested: |
Sunderland
Shipbuilding Co. Ltd., Sunderland, England. |
|||||||||
Byggenr: |
231. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
15/6-1905. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
76,20 m. |
Brt: |
1.344. |
Hovedmaskine: |
1 stk 3 cyl dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
10,97 m. |
Nrt: |
797. |
HK: |
760 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
6,18 m. |
Tdw: |
2.200. |
Fart i knob: |
8,5. |
|||||||
Prøvetur: |
10/7-1905. |
Periode i fart: |
1926 – 1930. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
10/7-1905. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Forlist: |
1930 |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, Helsingør.
IMO-nummer: 5602551. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1905: |
Afleveret 10/7 til A/S
Dampskibsselskabet Viking, København. |
|||||||||||
1923:
1924:
1926:
1930: |
Chartret af DFDS frem til
1926. I fart London – København – Liepaja, eller Danmark – Antwerpen. I fart mellem de baltiske
lande – København. Solgt 7/6 til DFDS,
Helsingør. I fart mellem de baltiske lande – København – Frankrig. Forlist 2/3
ud for Norderney Fyrskib efter at være kollideret med S/S ”Iceland” af
London. Forladt af besætningen, som roede over til fyrskibet. |
![]() |
"Ulf" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |