S/S. |
”Svanholm” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NDPW/OULY. |
|||||||
Byggeår: |
1922. |
Byggested: |
Helsingørs Jernskibs-og Maskinbyggeri, Helsingør, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
164. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
13/5-1921. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
31/1-1922. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
79,25 m. |
Brt: |
1.321. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 3 cyl. dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
11,58 m |
Nrt: |
764. |
HK: |
700 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
5,20 m. |
Tdw: |
2.368. |
Fart i knob: |
8,5. |
|||||||
Prøvetur: |
29/7-1922. |
Periode i fart: |
1922 – 1940. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
29/7-1922. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
12/8-1922. |
Salgsår: |
1959. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer:
|
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1922: |
Afsejlede fra København 12/8 på jomfrurejse til Libau. |
|||||||||||
1922: |
-1938: Fart hovedsalig
Østersøen – København – Manchester – Liverpool – Swansea. |
|||||||||||
1938: |
-1939: I fart København – Antwerpen – Vestlige Middelhav/Levant. |
|||||||||||
1939:
1939:
1940:
1945: |
I ”Malteser
Kors Flåden” (Se:
http://faergejournalen.dk/handelsskibe/dfds/moskov_1914.html). |
|||||||||||
1955: |
Periodevis i fart Ghent - Danmark |
|||||||||||
1956: |
Div. trampfarter: Østersøen – Holland/Belgien. |
|||||||||||
1957: |
Ankom 24/9 til København fra London, derefter oplagt. |
|||||||||||
1959: |
Solgt til Brugse Scheepssloperij N.V., Bruges for ophugning. Overtaget af ophuggerne 30/12 i København. |
|||||||||||
1960: |
Ankom 28/1 til Bruges. |
|||||||||||
1960: |
Ophugning påbegyndt /3. |
"Svanholm" Foto: Widar Krogstads arkiv. |