M/S. |
”Paraguay” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OUUP. |
|||||||
Byggeår: |
1944. |
Byggested: |
A/S Helsingørs Jernskibs
og Maskinbyggeri, Helsingør, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
274. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
14/11-1942 |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
2/4-1943. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
114,00 m. |
Brt: |
3.565. |
Hovedmaskine: |
1 st. B&W 850-VF-90. |
|||||||
Bredde: |
15,42 m. |
Nrt: |
2.064. |
HK: |
2.550 bhk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
6,80 m. |
Tdw: |
5.642. |
Fart i knob: |
12,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1945 – 1964. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
30/4-1944. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
21/8-1945. |
Salgsår: |
1964. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 5270478. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1944: |
Efter
aflevering skulle skibet lægges op i Holbæk Fjord. Under slæb blev
skibet ramt af en mine. Returneret til byggeværftet for reparation. |
|||||||||||
1944: |
Afsejlede
8/6 fra byggeværftet efter endt reparation mod Holbæk Fjord for
oplægning, som varede til slutningen af krigen. |
|||||||||||
1945: |
Returnerede 18/6 til
byggeværftet. Endelig afleveret 11/8. |
|||||||||||
1964: |
Ankom 13/11 til København
for oplægning. |
|||||||||||
1964: |
Solgt 14/12
til Triton Tramping Corporation (Overland Trust Bank), Monrovia.
Overtaget 17/12 af de nye ejere og omdøbt til ”Triton Trader”. |
|||||||||||
1971: |
Ankom 10/12 til
Cartagena, Spanien for ophugning. |
|||||||||||
1972: |
Ophugget hos D. Francisco
Timertz. |
"Paraguay" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |