M/S. |
”Missouri” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OXXJ. |
|||||||
Byggeår: |
1966. |
Byggested: |
Burmeister & Wain’s Maskin – og Skibsbyggeri, København, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
811. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
17/11-1965. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
30/12-1965. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
141,10 m. |
Brt: |
4.508. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type: 1062-VT2BF-140. |
|||||||
Bredde: |
18,80 m. |
Nrt: |
2.282. |
HK: |
10.900 bhk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
7,38 m. |
Tdw: |
6.665. |
Fart i knob: |
19,0. |
|||||||
Prøvetur: |
17/6-1966. |
Periode i fart: |
1966 – 1978. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
20/6-1966. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
22/6-1966. |
Salgsår: |
1980. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer:
6605010. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1966: |
Afsejlede fra København 22/6 mod Aarhus – København. |
|||||||||||
1966: |
Afsejlede fra København 28/6 mod Nord Amerika. |
|||||||||||
1966: |
-1968: I fart København – Nord Amerika. |
|||||||||||
1967: |
-1968: Periodevis i fart København – Syd Amerika. |
|||||||||||
1967: |
-1978: Hovedsalig i fart for Norddana Line. |
|||||||||||
1971: |
En rejse /9 U.S. Gulf –
Vest Afrika. |
|||||||||||
1978: |
Ankom 2/10 til København fra Naples, derefter oplagt. |
|||||||||||
1980: |
Solgt 2/10 til Themistoklis Navigation Corp. (Prodromos Line S.A.), Piræus, Grækenland. Overtaget af de nye ejere 3/10 og omdøbt til ”Ermioni” |
|||||||||||
1989: |
Solgt /11 til Runner Maritime Ltd. (Fairdeal Traders S.A.), Valletta, Malta. Omdøbt til ”Fair Runner”. I fart for Fairdeal Lines. |
|||||||||||
1991: |
Rapporteret solgt /9 til Chittagong breakers via Incom Group Ltd. |
|||||||||||
1991: |
Ankom /10 til Chittagong, Indien. |
|||||||||||
1991: |
Ophugning påbegyndt 20/10 hos Sijan Steel Ltd., Chittagong. |
"Missouri" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |
"Ermioni" New Waterway/Rozenburg engang i 1980érne Foto: Mike Griffiths. |