M/S. |
”Manitoba” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OZTS. |
|||||||
Byggeår: |
1966. |
Byggested: |
Bergens Mekaniske Verksteder A/S, Bergen Norge. |
|||||||||
Byggenr: |
457. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
2/4-1966. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
19/8-1966. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
141,10 m. |
Brt: |
4.507. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W 1062-VT2BF-140. |
|||||||
Bredde: |
18,80 m. |
Nrt: |
2.330. |
HK: |
10.900 bhk. |
KW: |
8.022. |
|||||
Dybgang: |
7,38 m. |
Tdw: |
6.691. |
Fart i knob: |
19,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1966 – 1978. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
17/12-1966. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
26/12-1966. |
Salgsår: |
1980. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 6618706. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1966: |
Afsejlede 18/12 fra Bergen mod Aarhus og København. |
|||||||||||
1966: |
Ankom 21/12 til København. |
|||||||||||
1966: |
Afsejlede 26/12 på jomfrutur fra København mod USA. |
|||||||||||
1967 |
-1969: I fart København – Nord Amerika/Syd Amerika. |
|||||||||||
1969 |
-1978: I fart for Nordana Line. |
|||||||||||
1971: |
Fra /5 to returrejser U.S Gulf – Vest Afrika. |
|||||||||||
1978: |
Ankom 2/9 til København fra Benghazi, derefter lagt op. |
|||||||||||
1980: |
Afsejlede 14/11 fra København mod Aalborg Værft A/S for salgsdokning. |
|||||||||||
1980: |
Solgt 5/12 til Nour Saudi Line (Abdul Ghaffer Nour), Jeddah, Saudi Arabien. Overtaget 20/12 og omdøbt til ”Nour”. |
|||||||||||
1983: |
Solgt til Najd
Trading & Construction (Najd Marine Corp.S.A.), Jeddah. Omdøbt til
“Taibah IV”. |
|||||||||||
1986: |
Overtaget af Najd Marine Agencies, Jeddah uden navneændring. |
|||||||||||
1987: |
Ankom 24/6 til Gadani Beach, Indien for ophugning. |
"Mnitoba" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |