M/S. |
”Malta” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OZOP. |
|||||||
Byggeår: |
1965. |
Byggested: |
Rolandswerft G.m.b.H., Bremen-Hemelingen, Tyskland. |
|||||||||
Byggenr: |
931. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
/3-1965. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
24/8-1965. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
69,96 m. |
Brt: |
499. |
Hovedmaskine: |
1 stk. MaK 8MU451AK. |
|||||||
Bredde: |
11,03 m. |
Nrt: |
285. |
HK: |
1.199 bhk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,80 m. |
Tdw: |
1.089. |
Fart i knob: |
12,0. |
|||||||
Prøvetur: |
25/11-1965. |
Periode i fart: |
1965 – 1971. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
30/11-1965. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
1/12-1965. |
Salgsår: |
1971. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 6523626. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1965: |
Afsejlede 1/12 fra Bremen mod Antwepen. |
|||||||||||
1965 |
-1971: Fart hovedsalig København – Antwerpen – Vestlige Middelhav. |
|||||||||||
1966: |
Periodevis i fart København – Samsø – Odense. |
|||||||||||
1967 |
-1971: Periodevis i fart København – Frankrig – Spanien. |
|||||||||||
1967: |
Periodevis i fart København – Spanien – Portugal. |
|||||||||||
1968 |
-1970: Periodevis i fart København – London. |
|||||||||||
1971: |
Ankom 13/10 til København fra Svendborg for salgsdokning på Nordhavnsværftet. |
|||||||||||
1971: |
Solgt 22/10 til Companie Phoceenne d’Armement Maritime (Lucien Rodriques-Ely), Marseilles. |
|||||||||||
1971: |
Overtaget af de nye ejere 26/10 og omdøbt til ”Dina R. E.”. |
|||||||||||
1981: |
Solgt til Sinno
Trading & Navigation Agency (Sinno Line), Beirut. Omdøbt til “Sinno
M.E.V.” |
|||||||||||
1986: |
Grundstødt på Ouzai I Beirut I hårdt vejr under forsøg på at afsejle fra Beirut. Slemt skadet blev skibet senere slæbt til Tripoli. |
|||||||||||
1987: |
Ankom 23/6 i slæb til Tripoli for ophugning. |
"Malta" i Aarhus Foto: Ole Ryolf. |
"Malta" og "Mallorca" i Aarhus Foto: Ole Ryolf. |