M/S. |
”Mallorca” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OZOB. |
|||||||
Byggeår: |
1965. |
Byggested: |
A/S Aarhus Flydedok & Maskinkompagni, Aarhus, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
126. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
9/1-1965. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
3/6-1965. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
70,08 m. |
Brt: |
499. |
Hovedmaskine: |
1 stk. MaK type: 8MU 451AK. |
|||||||
Bredde: |
11,02 m. |
Nrt: |
274. |
HK: |
1.199 bhk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,80 m. |
Tdw: |
1.092. |
Fart i knob: |
12,0. |
|||||||
Prøvetur: |
12/10-1965. |
Periode i fart: |
|
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
14/10-1965. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
|
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer:
6600876. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1965: |
Afsejlede fra byggeværftet 14/10 mod København via Randers. |
|||||||||||
1965: |
-1972: Fart hovedsalig København – Antwerpen – Vestlige Middelhav. |
|||||||||||
1968: |
Periodevis i fart København – Felixstowe. |
|||||||||||
1971: |
Periodevis i fart København – Frankrig – Spanien – Portugal. |
|||||||||||
1972: |
Ankom til København 26/5 fra Aarhus for salgsdokning på Nordhavnsværftet. |
|||||||||||
1972: |
Solgt 30/5 til Empresa Insulana de Navegacáo S.a.r.l., Lissabon, Portugal. Overtaget 19/6 og omdøbt til ”Gorgulho”. |
|||||||||||
1974: |
Overtaget af C.M.T. Companhia Portuguesa de Transportes Maritimos S.a.r.l., Lissabon (En sammenslutning af den forrige ejer og Cia. Colonial de Navegacáo). |
|||||||||||
1979: |
Ejerskabet ændrer navn til C.M.T. Compania Portuguesa de Transportes Maritimos E.P. |
|||||||||||
1986: |
Solgt til Transinsular-Transportes Maritimos Insulares S.a.r.l., Lissabon og omdøbt til ”Vitorino Nemesio”. |
|||||||||||
1987: |
Ankom til Lissabon 19/6. |
|||||||||||
1988: |
Ophugget hos Baptista & Irmaos L.da., Lissabon. |
"Mallorca" passerer Swinefleet, Goole U.K. for udgående Foto: Charlie Hill. |
"Malta" tv. og "Mallorca" i Aarhus Foto: Ole Ryolf. |
"Mallorca" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |