S/S.

”Louise”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

NJLP.

Byggeår:

1872.

Byggested:

A/S Burmeister & Wains Maskin og Skibsbyggeri, København, Danmark

Byggenr:

70.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

29/8-1872.

Antal  reefers:

 

Længde:

73,15 m.

Brt:

1.114.

Hovedmaskine:

1 stk. 4 cyl dampmaskine

Bredde:

9,14 m.

Nrt:

703.

HK:

500 ihk.

KW:

 

Dybgang:

5,18 m.

Tdw:

1.430.

Fart i knob:

9,0

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1872 – 1916.

Ex. Navne:

 

Leveret:

20/12-1872.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1916.

 

Rederi:  DFDS, København.                                                                                    IMO-nummer: 3005795.

Skibets videre historie:

1916:

Solgt 21/3 til Nils Österman, Stockholm. Navn uændret.

1916:

Solgt 11/5 til R/R (Arvid Magne), Stockholm. Navn uændret.

1916:

Solgt 16/5 til P/R (Nils Österman), Stockholm.

1916:

Nils Österman eneejer fra 16/11.

1917:

Rapporteret overført til Baltiska Rederi A/B (Nils Österman), Stockholm 22/2.

1917:

Mens skibet lå i Le Tréport, blev det beslaglagt af Den Franske Regering.

1918:

Solgt til A/B Svenska Handels & Sjöfartskompagniet (Einar Olander), Stockholm.

1918:

Solgt 7/6 til Södra Garns Varfs A/B (Gust. E. Sandström), Gøteborg. Derefter timechartret af Den Franske Regering.

1919:

Omdøbt til ”Casablanca” ved afslutningen af den franske charter.

1920:

Ombygget på Vulcan Werke A.G., Stettin.

1921:

Solgt 30/6 til Afrikanska Ångfartygs A/B (Gust. E. Sandström), Gøteborg. Navn uændret.

1935:

Solgt 3/7 til Fiskeri A/B Ingolf (Harry Kristensen), Gøteborg. Omdøbt til ”Ingolf”. I fart som fiskerimoderskib i Nordatlanten.

1936:

Selskabet solgt /6 til C.A. Dahlberg, som igen blev omdøbt til Rederi A/B Ingolf.

1936:

Atter i fart som almindeligt lastskib fra 19/6.

1951:

Solgt 17/2 til British Iron & Steel Corp. Ltd. for ophugning.

1951:

Ankom 1/3 til London fra København. Ophugget hos Wards i Grays, Essex.

 


"Louise"
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.

Tilbage til DFDS