S/S. |
”Louise” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NJLP. |
|||||||
Byggeår: |
1872. |
Byggested: |
A/S
Burmeister & Wains Maskin og Skibsbyggeri, København, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
70. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
29/8-1872. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
73,15 m. |
Brt: |
1.114. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 4 cyl dampmaskine |
|||||||
Bredde: |
9,14 m. |
Nrt: |
703. |
HK: |
500 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
5,18 m. |
Tdw: |
1.430. |
Fart i knob: |
9,0 |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1872 – 1916. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
20/12-1872. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1916. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer:
3005795. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1916: |
Solgt 21/3 til Nils
Österman, Stockholm. Navn uændret. |
|||||||||||
1916: |
Solgt 11/5 til R/R (Arvid
Magne), Stockholm. Navn uændret. |
|||||||||||
1916: |
Solgt 16/5 til P/R (Nils
Österman), Stockholm. |
|||||||||||
1916: |
Nils Österman eneejer fra
16/11. |
|||||||||||
1917: |
Rapporteret overført til
Baltiska Rederi A/B (Nils Österman), Stockholm 22/2. |
|||||||||||
1917: |
Mens skibet lå i Le
Tréport, blev det beslaglagt af Den Franske Regering. |
|||||||||||
1918: |
Solgt til A/B Svenska
Handels & Sjöfartskompagniet (Einar Olander), Stockholm. |
|||||||||||
1918: |
Solgt 7/6
til Södra Garns Varfs A/B (Gust. E. Sandström), Gøteborg. Derefter
timechartret af Den Franske Regering. |
|||||||||||
1919: |
Omdøbt til ”Casablanca”
ved afslutningen af den franske charter. |
|||||||||||
1920: |
Ombygget på Vulcan Werke
A.G., Stettin. |
|||||||||||
1921: |
Solgt 30/6 til Afrikanska
Ångfartygs A/B (Gust. E. Sandström), Gøteborg. Navn uændret. |
|||||||||||
1935: |
Solgt 3/7
til Fiskeri A/B Ingolf (Harry Kristensen), Gøteborg. Omdøbt til
”Ingolf”. I fart som fiskerimoderskib i Nordatlanten. |
|||||||||||
1936: |
Selskabet solgt /6 til
C.A. Dahlberg, som igen blev omdøbt til Rederi A/B Ingolf. |
|||||||||||
1936: |
Atter i fart som
almindeligt lastskib fra 19/6. |
|||||||||||
1951: |
Solgt 17/2 til British
Iron & Steel Corp. Ltd. for ophugning. |
|||||||||||
1951: |
Ankom 1/3 til London fra
København. Ophugget hos Wards i Grays, Essex. |
"Louise" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |