M/S. |
”Kronholm” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OZEE. |
|||||||
Byggeår: |
1962. |
Byggested: |
N.V. Scheepswerf Westerbroek v/h J.G. Bröerken, Holland. |
|||||||||
Byggenr: |
171. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
/12-1961. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
18/7-1962. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
73,45 m. |
Brt: |
1.168. |
Hovedmaskine: |
1 stk. MaK type: MSU 582A. |
|||||||
Bredde: |
10,24 m. |
Nrt: |
692. |
HK: |
1.150. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,8 m. |
Tdw: |
1.590. |
Fart i knob: |
11,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1962 – 1967. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
5/10-1962. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1969. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 5196933. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1962: |
Afsejlede fra byggeværftet 5/10 mod København via London. |
|||||||||||
1962: |
-1964: fart hovedsalig København – Liverpool – Manchester – Swansea. |
|||||||||||
1963: |
En rejse København – Norges vestkyst. |
|||||||||||
1964: |
-1966: Fart hovedsalig København – Antwerpen. |
|||||||||||
1965: |
Periodevis i fart København – Norges vestkyst/London/Felixstowe/Frankrig-Spanien. |
|||||||||||
1966: |
Periodevis i fart København – Færøerne – Reykjavik eller København – Frankrig – Spanien – Portugal. |
|||||||||||
1967: |
Ankom til København 15/1 fra Aarhus og Antwerpen, derefter oplagt. |
|||||||||||
1969: |
Solgt 7/2 til Southern Line Ltd., Mombasa. Overtaget 1072 og omdøbt til ”Southern Trader”. |
|||||||||||
1978: |
Solgt til Nabila Navigation Inc., San Lorenzo uden navneændring. |
|||||||||||
1986: |
Solgt til JHG Shipping Lines Ltd., Mombasa uden navneændring. |
|||||||||||
1986: |
Skadet 14/2 ved brand, der opstod under reparation. Senere solgt til Southern Engineering Company, Mombasa for ophugning. |
"Kronholm" i Goole, U.K. Foto: Charlie Hill. |