M/S. |
”Kongsholm” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OWHH. |
|||||||
Byggeår: |
1962. |
Byggested: |
G.J. van der Werff´s
Scheepsbouw
Mij., Westerbroek, Holland (Skrog). |
|||||||||
Byggenr: |
289. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
/1-1962. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
18/7-1962. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
73,45 m. |
Brt: |
1.168. |
Hovedmaskine: |
1 st. MaK MSU 582AK. |
|||||||
Bredde: |
10,24 m. |
Nrt: |
692. |
HK: |
1.150 bhk. |
KW: |
846. |
|||||
Dybgang: |
4,57 m. |
Tdw: |
1.590. |
Fart i knob: |
11,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1962 – 1967. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
18/12-1062. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1967. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 5192858. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1962: |
Færdigudrustet hos N.V. Scheepswerft Westerbroek, Holland (No. 172). |
|||||||||||
1962: |
Afsejlede 18/12 fra Delfzijl mod Felixstowe og København. |
|||||||||||
1962 |
-1967: I fart København – Frankrig – Spanien. |
|||||||||||
1967: |
En rejse /10 København – Felixstowe – København. |
|||||||||||
1967: |
Ankom 30/10 til København fra Felixstowe for oplægning. |
|||||||||||
1967: |
Solgt 12/12 til
Durban Lines (Pty) Ltd. (Grindrod, Gersigny & Co. (Pty) Ltd., Durban.
Overtaget 13/12 og omdøbt til “Berea”. |
|||||||||||
1975: |
Solgt til New Maydon
Shipping Co. Inc. (Unicon Lines (Pty) Ltd., Panama. Omdøbt til
“Limpopo”. |
|||||||||||
1977: |
Solgt til N. Zoulis, G. Katsaros & Co. (Nikos Zoulis), Piræus. Omdøbt til ”Spyros”. |
|||||||||||
1983: |
Solgt til Waterlook
Shipping Ltd., Limassol. Omdøbt til “Boa Nova”. |
|||||||||||
1984: |
Solgt til Happysail Navigation Ltd., Limassol uden navneændring. |
|||||||||||
1985: |
Slettet 4/4 af de cypriotiske skibsregister. Videre skæbne ukendt. |
"Kongsholm" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |