M/S. |
”Ibiza” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OZOZ. |
|||||||
Byggeår: |
1966. |
Byggested: |
A/S Aarhus Flydedok & Maskinkompagni, Aarhus, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
127. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
3/6-1965. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
1/10-1965. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
70,06 m. |
Brt: |
499. |
Hovedmaskine: |
1 stk. Mak 8MU451AK. |
|||||||
Bredde: |
11,03 m. |
Nrt: |
276. |
HK: |
1.199 bhk. |
KW: |
882. |
|||||
Dybgang: |
3,80 m. |
Tdw: |
1.092. |
Fart i knob: |
12,0. |
|||||||
Prøvetur: |
12/1-1966. |
Periode i fart: |
1966 – 1972. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
13/1-1966. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
14/1-1966. |
Salgsår: |
1972. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 6600101. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1966: |
Afsejlede 14/1 på jomfrutur fra Aarhus - København – Hamburg – Antwerpen – Santander. |
|||||||||||
1966 |
-1972: Hovedsalig i fart København – Antwerpen – Vestlige Middelhav. |
|||||||||||
1969: |
Periodevis i fart København – London/Felixstowe/Portugal. |
|||||||||||
1970: |
Periodevis i fart København – London. |
|||||||||||
1971 |
-1972: Periodevis i fart København – Frankrig – Spanien – Portugal. |
|||||||||||
1972: |
Solgt 15/5 til Empresa Insulana de Navegaceo S.a.r.l., Lissabon, Portugal. |
|||||||||||
1972: |
Overtaget 30/5 af de nye ejere og omdøbt til ”Cedros”. |
|||||||||||
1974: |
Overtaget af C.T.M. Companhia Portuguesa de Transportes Maritimos S.a.r.l.. Lissabon. (En sammenlægning af de tidligere ejere og Cia. Colonial. De Navegaceo). |
|||||||||||
1979: |
Rederiet ændrer navn til C.T.M. Companhia Portuguesa de Transprtes Maritimos E.P. |
|||||||||||
1986: |
Solgt til Companhia Portuguesa de Navegacao Lda. (Componava), Lissabon. |
|||||||||||
1986: |
Ankom 9/7 til Lissabon for oplægning. |
|||||||||||
1990: |
Ophugget hos Baptista & Irmaos L.da., Lissabon. |
"Ibiza" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Cedros" i Antwerpen 28/8-1982 Foto: John Jones. |