S/S.

”Frejr”

Hjemsted:

Randers.

Kaldesignal:

NTLV.

Byggeår:

1883.

Byggested:

Lobnitz & Co., Renfrew, Skotland.

Byggenr:

226.

Besætning:

19.

Køl lagt:

 

Antal passagerer:

46.

Søsat:

/1-1883.

Antal  reefers:

 

Længde:

52.82 m.

Brt:

473.

Hovedmaskine:

1 stk. 2 cyl dampmaskine.

Bredde:

8,05 m.

Nrt:

291.

HK:

400 ihk.

KW:

 

Dybgang:

4,48 m.

Tdw:

532.

Fart i knob:

9,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1900 – 1926.

Ex. Navne:

 

Leveret:

/2-1883.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1926.

 

Rederi:  DFDS, Odense.                                                                                                    IMO-nummer: 5609024.

Skibets videre historie:

1883:

Afleveret /2 til A/S Randers Dampskibsselskab af 1866, Randers.

1885:

Ombygget på Helsingør Værft for fart på Kinas kyst.

1897:

Rederiet sammenlagt med A/S Det Jydsk-Engelske Dampskibsselskab. Det nye rederi fik navnet A/S Det Jydske Dampskibsselskab.

1900:

Solgt 17/5 til DFDS, Odense.

1925:

Ankom 7/10 til København for oplægning,

1926:

Solgt 5/3 til Hans Petersen, København for ophugning, overtaget 10/3.

1927:

Rapporteret ophugget 24/9 på det tidligere Baltica-Værftet, København.



"Frejr
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.

Tilbage til DFDS