S/S. |
”Frejr” |
Hjemsted: |
Randers. |
Kaldesignal: |
NTLV. |
|||||||
Byggeår: |
1883. |
Byggested: |
Lobnitz & Co., Renfrew,
Skotland. |
|||||||||
Byggenr: |
226. |
Besætning: |
19. |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal passagerer: |
46. |
|||||||||
Søsat: |
/1-1883. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
52.82 m. |
Brt: |
473. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 2 cyl dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
8,05 m. |
Nrt: |
291. |
HK: |
400 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
4,48 m. |
Tdw: |
532. |
Fart i knob: |
9,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1900 – 1926. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
/2-1883. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1926. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, Odense.
IMO-nummer: 5609024. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1883: |
Afleveret /2 til A/S
Randers Dampskibsselskab af 1866, Randers. |
|||||||||||
1885: |
Ombygget på Helsingør
Værft for fart på Kinas kyst. |
|||||||||||
1897: |
Rederiet
sammenlagt med A/S Det Jydsk-Engelske Dampskibsselskab. Det nye rederi
fik navnet A/S Det Jydske Dampskibsselskab. |
|||||||||||
1900: |
Solgt 17/5 til DFDS,
Odense. |
|||||||||||
1925: |
Ankom 7/10 til København
for oplægning, |
|||||||||||
1926: |
Solgt 5/3 til Hans
Petersen, København for ophugning, overtaget 10/3. |
|||||||||||
1927: |
Rapporteret ophugget 24/9
på det tidligere Baltica-Værftet, København. |
"Frejr Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |