M/S. |
”Brasilien” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OYWO. |
|||||||
Byggeår: |
1954. |
Byggested: |
Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
318. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
17/12-1953. |
Antal passagerer: |
12. |
|||||||||
Søsat: |
25/5-1954. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
137,20 m. |
Brt: |
5.431. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type: 862-VTF-115. |
|||||||
Bredde: |
17,86 m. |
Nrt: |
3.018. |
HK: |
4.800 bhk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
7,67 m. |
Tdw: |
9.042. |
Fart i knob: |
14,5. |
|||||||
Prøvetur: |
30/8-1954. |
Periode i fart: |
1954 – 1968. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
30/8-1954. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
1/9-1954. |
Salgsår: |
1968. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1954: |
Afsejlede 1/9 fra København mod Syd Amerika via Finland. |
|||||||||||
1954: |
-1966: Fart hovedsalig København – Syd Amerika. |
|||||||||||
1962: |
I fart for Nordana Line. |
|||||||||||
1964: |
-1966: Periodevis i fart København – Nord Amerika. |
|||||||||||
1965: |
-1967: Enkelte rejser København – Haifa. |
|||||||||||
1967: |
I time charter /4
til West Coast line for fart Canada – USA – Syd Amerika. |
|||||||||||
1968: |
I time charter /4 til Westfair Shipping Corp. Panama for en rejse USA – Europa. |
|||||||||||
1968: |
I time charter /8 til Koninklijke Nederlandsche Stroomboot-Maatschappij N.V., Amsterdam for fart: Hamburg – Bremen – Vest Indien. |
|||||||||||
1968: |
Ankom 31/11 til Helsingør for salgsdokning. |
|||||||||||
1968: |
Solgt 5/12 til
Ethiopian Shiping Lines S.C. (Ashenge Haiq Private Co. Ltd.), Assab. |
|||||||||||
1968: |
Overtaget 6/12 af de nye ejere og omdøbt til “Tana Haiq”. |
|||||||||||
1972: |
Overført til Ashenge Haiq Private Co. Ltd., Assab uden navneændrig. |
|||||||||||
1973: |
Solgt til Raphael D. Melachrinos & Sons, Piræus og omdøbt til ”Raphael M.” |
|||||||||||
1980: |
Solgt til Ningpotao Shipping S.A., Panama og omdøbt til ””Progress I”. |
|||||||||||
1981: |
Afsejlede 27/10 fra Kunsan mod Kaohsiung. |
|||||||||||
1982: |
Leveret 19/1 til Kuo Dar Steel & Iron Interprise Co. Ltd., Kaoshiung for ophugning. |
|||||||||||
1982: |
Ophugning påbegyndt1/2, afsluttet /3. |
"Brasilien" ved Langelinie, København
Foto: Poul Erik Andersen.