M/S. |
”Bangsbo” |
Hjemsted: |
Aalborg. |
Kaldesignal: |
OYMO. |
|||||||
Byggeår: |
1952. |
Byggested: |
Helsingør Skibsværft og Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
310. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
15/5-1952. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
23/9-1952. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
92,40 m. |
Brt: |
1.866. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type: 650-VF-90. |
|||||||
Bredde: |
13,34 m. |
Nrt: |
947. |
HK: |
2.050 bhk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
5,91 m. |
Tdw: |
2.800. |
Fart i knob: |
13,0. |
|||||||
Prøvetur: |
30/12-1952. |
Periode i fart: |
1952 – 1967. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
30/12-1952. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
13/1-1953 |
Salgsår: |
1968. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, Aalborg.
IMO-nummer: 5035763. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1953: |
Afsejlede 13/1 fra København mod De Kanariske Øer. |
|||||||||||
1953: |
-1963: Fart hovedsalig København – Madeira – De Kanariske Øer eller København – Antwerpen – Vestlige Middelhav. Periodevis i fart København – Syd Amerika eller København- Antwerpen – Levant. |
|||||||||||
1963: |
-1967: Hovedsalig i fart for Nordana Line. |
|||||||||||
1964: |
En rejse København – Nord Amerika. |
|||||||||||
1965: |
-1966: København – Nord Amerika eller Danmark – U.K. |
|||||||||||
1967: |
Ankom /7 til København fra Helsingør, derefter oplagt. |
|||||||||||
1968: |
Solgt 11/1 til Mario Mattiello, Napoli. Overtaget 15/1 og omdøbt til ”Elvira M. |
|||||||||||
1976: |
Overført til Mario Mattiello (S. Panachrantos and others), Piræus. Omdøbt til ”Rodonas” |
|||||||||||
1982: |
Solgt til Pan-Frieght Maritime, Piræus. Navn uændret. |
|||||||||||
1982: |
Ankom 3/3 til Piræus for oplægning. |
|||||||||||
1985: |
Ophugget (Ukendt ophugger). |
"Bangsbo" på Elben 1966 Foto: Thomas Prass. |
"Bangsbo" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |