Halsskov-Knudshoved
(Historie)


  Da de trafikale forhold i Korsør og Nyborg i starten af halvtredserne blev for kaotiske på grund af den voksende bilisme, vedtog Folketinget d.11.juni 1954 en anlægslov som betød at bilfærge forbindelsen over Storebælt skulle flyttes fra Korsør-Nyborg til Halsskov-Knudshoved. Der skulle bygges motorveje i forbindelse med de nye færgehavne, desuden skulle der bygges en automobilfærge med plads til ca. 200 biler. Færgen skulle forsynes med to bildæk og have samme bredde som jernbanefærgerne på Korsør-Nyborg overfarten.
28.maj.1957.  Halsskov-Knudshoved overfarten indvies. 
 1.jan.1995. DSB færger udskilles fra DSB og videreføres under navnet DSB Rederi.
 1.jan.1997. DSB Rederi bliver til et Statsejet A/S og videreføres under navnet Scandlines. 
14.jun.1998. Storebæltsbroen åbnes for biler, samme dag nedlægges Halsskov-Knudshoved overfarten.
   
 
 Tilbage til Halsskov-Knudshoved