M |
”Hundested”. |
Hjemsted: |
Grenaa. |
Kaldesignal: |
OYZI. |
|||||||
Byggeår: |
1965 |
Byggested: |
Unterweser
Schiffbau-Gesellschaft, Bremerhaven,
Tyskland. |
|||||||||
Byggenr: |
444. |
Antal
passagerer: |
1.500. |
|||||||||
Køl lagt: |
10/7-1964. |
Antal køretøjer: |
165 personbiler. |
|||||||||
Søsat: |
1712-1964. |
Antal
jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
97,30 m. |
Brt: |
3.071. |
Hovedmaskine: |
2 stk.
10 cyl. MAN/Augsburg 4SA (520x740) |
|||||||
Bredde: |
17,70 m. |
Netto: |
1.464,86. |
HK: |
8.000 |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
4,30 m. |
Tdw: 850. |
Fart i knob: |
19,0. |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1965 - 1974 |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
30/4-1965. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
4/5-1965 |
Salgsår: |
1974 |
|
||||||||
Rederi: A/S
Grenaa-Hundested Færgefart. |
||||||||||||
Skibets videre
historie: |
||||||||||||
1965: |
I fart 4/5 Grenaa - Hundested. |
|||||||||||
1972. |
Overført 4/11 til Juelsminde - Kalundborg Linien. Omdøbt til ”Julle”. |
|||||||||||
1974: |
Solgt 21/11 til Olau-Line A/S, Hellerup. Omdøbt til ”Olau East”. I fart Vlissingen - Sherness. |
|||||||||||
1975: |
I charter1 6/3 til 24/11 til Conferry Consilada de Ferry, Pampatar, Venezuela. Omdøbt til ”Aldonza Manriques”. I fart på forskellige ruter med udgangspunkt i Pampatar. |
|||||||||||
1977: |
Solgt til det venezuelanske rederi. Fortsætter sejladsen på samme ruter. |
|||||||||||
1982: |
Efter voldsom brand 14/12 i Punta de Piedas på Isla Margarita, blev færgen erklæret uegnet til genopbygning. |
|||||||||||
1984: |
Ophugning tilendebragt. |
"Hundested" i Hundested Foto: Postkort. |
"Hundested" i Aarhus Foto: Postkort. |
"Hundested" i Grenaa Foto: Postkort. |
"Julle" Foto: Jan Vinther Christensen´s arkiv. |
"Julle" & "Mille" i Kalundborg Foto: J-B Jensen. |
"Olau East" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |
"Aldonza Manriques" Foto: Arkivbillede. |
Tilbage til Grenå-Hundested
Tilbage til Juelsminde-Kalundborg