M/S.

”RoRo Cimbria”

Hjemsted:

  Panama.

Kaldesignal:

 

Byggeår:

1971.

Byggested:

Ankerløkken Verft, Glommen A/S, Frederikstad, Norge.

Byggenr:

178.

Antal passagerer:

12.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

24 trailere a 12 m.

Søsat:

 

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

105,34 m.

Brt:

499.

Hovedmaskine:

2 stk.12 cyl NOHAB-POLAR diesel.

Bredde:

15,22 m.

Netto:

191.

HK:

3.899.

KW:

2.869.

Dybde:

3,70 m.

Tdw:

1.200.

Fart i knob:

17,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1984 - 1989

Ex. Navne:

"Landmark" 

Leveret:

 

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

 

 

Rederi:                                                                                                                                 IMO-nummer: 7113739.

Skibets videre historie:

1971:
1971:
1971:
1971:
1972:
1972:
1972:

1974: 


1975:
1977:
1978:
1978:
1981:
1981:
1981:
1983:
1983:
1984:
1984:

Leveret til M.S. "Landmark" Schiffahrtsges. Heyer K.G., Hamburg, Tyskland under  navnet "Landmark".
Udchartret /9 til Karageorgios, Grækenland. I fart mellem Grækenland - Italien.
Udchartret 15/1 - 26/11 til North Sea Ferries B.V., Rozenburg. I fart Rotterdam - Hull.
Udchartret /12 -19/2 - 1972 til Prinzen Linie. I fart Hamburg - Harwich.
Udchartret 14/3 - 22/3 til North Sea Ferries B.V., Rozenburg. I fart Rotterdam - Hull.
Udchartret til /9 til Karageorgios, Grækenland. I fart mellem Grekland - Italien.
Udchartret /9 til Rederi AB Nordö, Malmö. I fart Esbjerg - Great Yarmouth.
Solgt /12. Omdøbt til "RoRo Cimbria". Ejet af et datterselskab til Ahrenkiel-gruppen, Hamburg. Disponeret af C.F. Akenkiel. Senere overført til Tarbet Shipping Co., Gibraltar under Panama flag, fortsat bestyret af C.F. Akenkiel.
Udchartret til Seaspeed Ferries, I fart Dublin - Barry.
Udchartret /2 til P&O Normandy Ferries. I fart Southampton - Le Havre.
Udchartret 23/1 i 3 uger til Sealink UK Ltd., London. I fart Newhaven - Dieppe.
Udchartret til DFDS, København. I fart Marseille - Nordafrika. Derefter oplagt i Bremerhaven.
Registreret under RoRo Cimbria Schiff GmbH, Panama.
Udchartret 10/11 til North Sea Ferries B.V., Rozenburg for en rejse Zeebrügge - Hull.
Udchartret /11 til Med Lines, Genua, Italien. I fart Genua - Tunis - Algeriet.
Udchartret 6/4 - 11/4 til Norfolk Line, Scheveningen, Holland. I fart Scheveningen - Yarmouth.
Registreret under Tarbet Co. Ltd., Panama. Oplagt i Le Havre, Frankrig.
Ankom 28/2 til Svendborg for værftseftersyn.
Ankom til Nyborg 17/3 Udchartret til Vognmandsruten A/S.
I fart 18/3 til 28/7 Korsør – Nyborg.

1984:

Udchartret /8 til ukendt rederi. I fart på Middelhavet.

1985:
1985:
1985:

Solgt til  YNF 1914 ApS på vegne af VR-gruppen.. Omdøbt til ”Trucker Express”
I fart /3 for Vognmandsruten A/S mellem Korsør - Nyborg.
Ombygget /7 i Faaborg, bl.a. udstyret med bovport. Herefter atter i fart Korsør - Nyborg.

1985:
1986: 

Oplagt 3/11 som reservefærge i Nyborg.
Sejler19/3 - 1/4 enkelte turer København - Rønne.

1986:
1986:
1986:

I fart 2/4 - /5 Korsør - Nyborg.
Oplagt /5 som reservefærge i Korsør.
Solgt /7 til  SJB Leasing, København Aps. Navn og fart uændret.

1988:
1989:

Hjemhavn ændret til Nyborg.
Solgt 6/2 til VR Shipping ApS og med det samme videre solgt til Eurocar shipping Inc., Nassau, Bahamas.
Omdøbt til ”Eurosun”.

1994:
1995:
1998:
2002:
2002:
2002:
2004:

2011:

Solgt til ECO Lines; Alexandria; Egypten.
Omdøbt til "Engy".
Solgt til Alim Motors S.A.E., Kairo, Egypten.
Omdøbt /1 til "Hind".
Solgt /1 til Al Raki Trading & industry Co., Jeddah, Saudiarabien.
Registreret på Noku Alofa, Tonga.
Solgt 11/3 til Sarajevo Maritime LLC, Wonsan, Nord Korea. Omdøbt til "Sarajevo".
Slettet fra Lloyds register.



"RoRo Cimbria"
Foto: J-B Jensen.

"RoRo Cimbria"
Foto: Mogens Nørgaard Olesen.


"Trucker Express"
Foto: J-B Jensen.

  Tilbage til Vognmandsruten