M |
”Ulla
Grau”. |
Hjemsted: |
Sælvig. |
Kaldesignal: |
OWRY. |
||||||||
Byggeår: |
1967. |
Byggested: |
K.
Hakvoort Scheepswerft, Monnickendam, Holland. |
||||||||||
Byggenr: |
118. |
Antal
passagerer: |
200. |
||||||||||
Køl lagt: |
|
Antal køretøjer: |
22 personbiler. |
||||||||||
Søsat: |
|
Antal
jernbanevogne |
0. |
||||||||||
Længde: |
33,14 m. |
Brt: |
99. |
Hovedmaskine: |
1 stk.
Deutz type: SBF12M. |
||||||||
Bredde: |
8,12 m. |
Netto: |
34. |
HK: |
250. |
KW: |
|
||||||
Dybgang: |
2,80 m. |
Tdw: |
|
Fart i knob: |
10,0. |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1968 - 1983. |
Ex. Navne: |
|
||||||||
Leveret: |
/12-1967. |
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
25/5-1968. |
Salgsår: |
1983. |
|
|||||||||
Rederi:
Louis Bjerregaard Grau, Sælvig. |
|||||||||||||
Skibets videre
historie: |
|||||||||||||
1968: |
Præsenteret i Kalundborg 18/5. |
||||||||||||
1968: |
I fart 25/5 Hov – Sælvig. |
||||||||||||
1971: |
Forlænget /3 i Struer. Ny længde 39,50 m. Ny brt / nt: 134 / 58. |
||||||||||||
1975: |
Forhøjet fra 29/12 til 23/4 1976 hos Århus Flydedok A/S. |
||||||||||||
1976: |
Nyt maskineri installeret 1 stk. Volvo Penta type:2D 4SA på 536 hk. |
||||||||||||
1983: |
Solgt 9/5 til Partrederi Skovland, Marstal. Oplagt i Marstal. Navn uændret. |
||||||||||||
1984: |
Solgt til Seacommand Maritime Inc., San Lorenzo, Honduras. Omdøbt til ”Tulla Grau”. |
||||||||||||
1985: |
Omdøbt til ”Episcopi”. |
||||||||||||
1987: |
Solgt til Aeolis Maritime Co., Mytilini, Grækenland.
Omdøbt til ”Aeolis" |
||||||||||||
1998: |
Solgt til Glenowen Navigation Ltd., San Lorenzo, Honduras. Omdøbt til ”Spirit IV”. |
||||||||||||
1999: |
Solgt /3 til Aeolis Shipping Co., Mytilini, Grækenland. Omdøbt til "Aeolis". |
"Ulla Grau" Foto: Postkort. |
"Ulla Grau" Foto: Bent Mahler. |
"Ulla Grau" Foto: Bent Mahler. |
"Ulla Grau" Foto: Bent Mahler. |
"Ulla Grau" oplagt i Hov 1983 Foto: Rehne Kolding. |
"Ulla Grau" på et sjældent besøg i Horsens Foto: Ole Ryolf. |
"Aeolis" Foto: Arkivbillede. |