HSC.

”KatExpress 2”.

Hjemsted:

Aarhus.

Kaldesignal:

OWMN.

Byggeår:

2013.

Byggested:

Incat Australia PTY Ltd., Hobart, Tasmanien, Australien.

Byggenr:

067.

Antal passagerer:

1000.

Køl lagt:

1/11-2008.

Antal køretøjer:

417 personbiler  ( 567 lanemeter).

Søsat:

 

Antal  jernbanevogne:

0.

Længde:

112,60 m.

BT:

10.500.

Hovedmaskine:

4 stk. MAN type: 20V 28/33 koblet til 4 stk. waterjets.

Bredde:

30,50 m.

NT:

3.234.

HK:

48.960.

KW:

36.000.

Dybgang:

3,93 m.

Tdw:

1.450.

Fart i knob:

36.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

2013 -

Ex. Navne:

 

Leveret:

19/3-2013.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

2/5-2013. 

Salgsår:

 

 

Rederi:  Adriatic Fast Ferries Ltd., Bahamas.                                                                 IMO-nummer: 9561356.

Skibets videre historie:

2013:

Afsejlede 22/3 fra Hobart mod Papetee, Tahiti.

2013:

Ankom 9/4 til Panama Kanalen, hvor skibet lagde til kaj i Balboa.

2013:

Sejlede gennem Panama Kanalen 10/4 og fortsatte turen over Atlanterhavet.

2013:
2013:

Ankom til Aarhus 26/4.
Udchartret til Mols-Linien fra 26/4.

2013:
2017:
2017:

I fart mellem Aarhus – Sjællands Odde fra 2/5.
Omdøbt til "Express 2" 18/1.
Færgen var i perioden 29/6 - 16/9 ude af drift pga. problemer med den ene hovedmotor.

 


"KatExpress 2" ankommer til Aarhus 8/5-2013
Foto: Bernt Skjøtt.

"KatExpress 2" svajer i Aarhus Havn 8/5-2013
Foto: Bernt Skjøtt.

"KatExpress 2" og "KatExpress 1" i Aarhus 8/5-2013
Foto: Bernt Skjøtt.

"KatExpress 2" på vej ind i lejet i Aarhus 8/5-2013
Foto: Bernt Skjøtt.

"Kattegat", "KatExpress 2" og "KatExpress 1" i Aarhus 8/5-2013
Foto: Bernt Skjøtt.

"KatExpress 2" (tv.) og "KatExpress 1" mødes ud for Samsø 29/6-2014
Foto: Bernt Skjøtt.

"KatExpress 1" og "KatExpress 2" i Aarhus 17/3-2015
Foto: Bernt Skjøtt.

"Express 2" oplagt i Aarhus 6/7-2017
Foto: Bernt Skjøtt.

"Express 2" oplagt i Aarhus 16/9-2017
Foto: Bernt Skjøtt.

Tilbage til Mols Linien