S/S. |
”Hveen”. |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NTDG/NDQW. |
|||||||
Byggeår: |
1882. |
Byggested: |
Lindholmens Mek.
Werkstad, Gøteborg, Sverige. |
|||||||||
Byggenr: |
296. |
Antal passagerer: |
686 (På Øresund). |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal køretøjer: |
0. |
|||||||||
Søsat: |
/12-1881. |
Antal jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
43,92 m. |
Brt: |
202. |
Hovedmaskine: |
1 stk.2 cyl. dampmaskine |
|||||||
Bredde: |
6,86 m. |
Nrt: |
113. |
HK: |
400 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
4,72 m. |
Tdw: |
100. |
Fart i knob: |
12,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1882 – 1900. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
/2-1882. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1900. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København
IMO-nummer: 5609050. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1882: |
Leveret /2 til DFDS,
København, I fart mellem København – Malmø. |
|||||||||||
1900: |
Solgt 1/3 til Svenska
Rederi A/B, Øresund, Malmø. Omdøbt til ”Hven”. |
|||||||||||
1901: |
Ny dampkedel installeret. |
|||||||||||
1922: |
Solgt 15/5 til A/S
Dampskibsselskabet Øresund, København. Navn uændret. |
|||||||||||
1929: |
Solgt 15/3 til Svenska
rederi A/B, Øresund, Malmø. Navn uændret. |
|||||||||||
1939: |
Rapporteret solgt 22/10
til Petersen & Albeck, København for ophugning. Ophugget sidst på året. |
"Hven" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |