M/S. |
”Dana
Gloria”. |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OUKN2. |
||||||||
Byggeår: |
2001. |
Byggested: |
Stocznia Szczecinska im. A. Warskiego, Stettin, Polen. |
||||||||||
Byggenr: |
591 / 1 /1. |
Antal
passagerer: |
308. |
||||||||||
Køl lagt: |
20/9-2000. |
Antal køretøjer: |
2.200 lanemeter. |
||||||||||
Søsat: |
27/1-2001. |
Antal
jernbanevogne |
0. |
||||||||||
Længde: |
199,40 m. |
BT: |
20.140. |
Hovedmaskine: |
2 stk. 9-cyl. Wärtsilä type 9L46C |
||||||||
Bredde: |
25,00 m. |
NT: |
6.042. |
HK: |
25.880. |
KW: |
18.900. |
||||||
Dybgang: |
6,32 m. |
Tdw: |
6.802. |
Fart i knob: |
23,0. |
||||||||
Prøvetur: |
/12-2001. |
Periode i
fart: |
2002 - 2010. |
Ex. Navne: |
”Golfo Dei Coralli”. |
||||||||
Leveret: |
|
Sidste tur: |
|
|
|||||||||
Indsat: |
10/8-2002. |
Salgsår: |
|
|
|||||||||
Rederi:
DFDS A/S, København |
|||||||||||||
Skibets videre
historie: |
|||||||||||||
2001: |
Søsat /1 under navnet ”Golfi Dei Coralli” for Lloyd Sardegna Compangia Di Navigazione, Olbia, Italien. Da bygningen af skibet var meget forsinket, nægtede rederiet slutteligt at overtage det. Overtaget som pant af den Polske bank Pekao SA. |
||||||||||||
2001: |
Prøvetur /12. |
||||||||||||
2002: |
Byggeværftet konkurs /4. Oplagt i Stettin. |
||||||||||||
2002: |
Solgt 17/7 til DFDS A/S, København. |
||||||||||||
2002: |
Ankommer 6/8 til Fredericia Værft for opgradering. |
||||||||||||
2002: |
I fart 10/8 Esbjerg - Harwich. |
"Golfo Dei Coralli" Foto: Rob De Visser`s arkiv. Venligst udlånt af Micke Asklander. |
Herover: "Dana Gloria" i langs kaj i
Esbjerg Foto: Søren Lund Hviid. |
Herover: "Lisco Gloria"
ankommer til Kiel 7/7-2005 Foto: Bernt Skjøtt. |