S/S. |
”Baldur”. |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NQJB. |
|||||||
Byggeår: |
1876. |
Byggested: |
Burmeister & Wain´s Maskin- og Skibsbyggeri, København, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
96. |
Antal passagerer: |
132. |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal køretøjer: |
0. |
|||||||||
Søsat: |
22/4-1876. |
Antal jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
54,53 m. |
Brt: |
450. |
Hovedmaskine: |
1 stk. dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
7,08 m. |
Nrt: |
278. |
HK: |
350 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,72 m. |
Tdw: |
377. |
Fart i knob: |
10,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1876 – 1924. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
4/9-1876. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1924. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1878 |
-1906 og 1908 – 1917: Fart hovedsalig København – Frederikshavn – Laurvig – Horten – Moss – Christiania. |
|||||||||||
1881: |
I fart Danmark – Newcastle eller Stettin – København / Norges vestkyst. |
|||||||||||
1885: |
Hjemhavn ændret til Frederikshavn fra 14/4. |
|||||||||||
1892: |
Ombygget. |
|||||||||||
1895: |
Ny kedel fra Burmeister & Wain installeret. |
|||||||||||
1906: |
Fra 22/5 til 1908: I fart Stettin – København – Göteborg. |
|||||||||||
1908 |
-1924: Periodevis i fart København – Vejle/Horsens/Bogense – Vejle. |
|||||||||||
1921: |
Hjemhavn ændret til Vejle fra 2/6. |
|||||||||||
1924: |
Ankom 30/10 til København fra vejle, derefter oplagt. |
|||||||||||
1924: |
Solgt 2/12 til Petersen & Albeck, København for ophugning |
|||||||||||
1925: |
Rapporteret ophugget 21/7. |
"Baldur" i Vejle, bag den ses J.Lauritzens "Johanne" (1920) Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |