S/S.

”Baldur”.

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

NQJB.

Byggeår:

1876.

Byggested:

Burmeister & Wain´s Maskin- og Skibsbyggeri, København, Danmark

Byggenr:

96.

Antal passagerer:

132.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

0.

Søsat:

22/4-1876.

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

54,53 m.

Brt:

450.

Hovedmaskine:

1 stk. dampmaskine.

Bredde:

7,08 m.

Nrt:

278.

HK:

350 ihk.

KW:

 

Dybgang:

3,72 m.

Tdw:

377.

Fart i knob:

10,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1876 – 1924.

Ex. Navne:

 

Leveret:

4/9-1876.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1924.

 

Rederi:  DFDS, København.

Skibets videre historie:

1878

-1906 og 1908 – 1917: Fart hovedsalig København – Frederikshavn – Laurvig – Horten – Moss – Christiania.

1881:

I fart Danmark – Newcastle eller Stettin – København / Norges vestkyst.

1885:

Hjemhavn ændret til Frederikshavn fra 14/4.

1892:

Ombygget.

1895:

Ny kedel fra Burmeister & Wain installeret.

1906:

Fra 22/5 til 1908: I fart Stettin – København – Göteborg.

1908

-1924: Periodevis i fart København – Vejle/Horsens/Bogense – Vejle.

1921:

Hjemhavn ændret til Vejle fra 2/6.

1924:

Ankom 30/10 til København fra vejle, derefter oplagt.

1924:

Solgt 2/12 til Petersen & Albeck, København for ophugning

1925:

Rapporteret ophugget 21/7.

 


"Baldur" i Vejle, bag den ses J.Lauritzens "Johanne" (1920)
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.

Tilbage til DFDS udenrigs