S/S. |
”Niels Brock”. |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
NSTK. |
|||||||
Byggeår: |
1881. |
Byggested: |
Kockums Mekaniska Verkstads A/B, Malmø, Sverige. |
|||||||||
Byggenr: |
0029. |
Antal passagerer: |
300. |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal køretøjer: |
0. |
|||||||||
Søsat: |
|
Antal jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
53,00 m. |
Brt: |
421. |
Hovedmaskine: |
1 stk. dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
7,35 m. |
Nrt: |
230. |
HK: |
510 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,75 m |
Tdw: |
254. |
Fart i knob: |
10,5. |
|||||||
Prøvetur: |
14/7-1881. |
Periode i fart: |
1881 – 1920. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
/7-1881. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1922. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, København.
IMO-nummer: 5609031. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1883 |
-1913: Hovedsalig i fart København – Randers. |
|||||||||||
1900: |
I fart Stettin – København – Gøteborg i perioden 8/8 til 31/12. |
|||||||||||
1901: |
I fart Stettin – København – Gøteborg i perioden 17/4 til 21/8. |
|||||||||||
1901: |
I fart København – Danzig i perioden 26/9 til 31/10. |
|||||||||||
1913 |
-1916: I fart København – Horsens. |
|||||||||||
1917 |
-1920: I fart København – Horsens/Randers. |
|||||||||||
1918: |
Periodevis i fart København – Samsø – Odense. |
|||||||||||
1920: |
Ankom sidste gang til København fra Randers 12/9. Senere oplagt. |
|||||||||||
1920: |
Kollideret 10/10 med vraget af S/S ”Anholt”, som var sunket en uge før. Bjærget og slæbt til København, hvor skibet blev oplagt i beskadiget tilstand. |
|||||||||||
1922: |
Solgt til H. Diederichsen, Kiel. |
|||||||||||
1923: |
Rapporteret ophugget /5. |
"Niels Brock" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |