S/S.

”Limfjorden”

Hjemsted:

Thisted.

Kaldesignal:

NMWP/OXJE.

Byggeår:

1904.

Byggested:

A/S Helsingørs Jernskibs- og Maskinbyggeri, Helsingør, Danmark.

Byggenr:

101.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

21/6-1904.

Antal  reefers:

 

Længde:

50,01 m.

Brt:

397.

Hovedmaskine:

1 stk 3 cyl. dampmaskine.

Bredde:

7,89 m.

Nrt:

204.

HK:

600 ihk.

KW:

 

Dybgang:

3,23 m.

Tdw:

317.

Fart i knob:

10,0.

Prøvetur:

12/8-1904.

Periode i fart:

1904 – 1950.

Ex. Navne:

 

Leveret:

12/8-1904.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1952.

 

Rederi:  DFDS, Thisted.                                                                                    IMO-nummer:

Skibets videre historie:

1904:

-1940: Fart hovedsalig København – Limfjorden.

1906:

Fra 19/5 til 18/9-1906: I fart Stettin – København - Göteborg

1913:
1940:

I perioden 25/9 til 5/12, blev skibet forlænget på byggeværftet.  Ny længde: 60,44 m. Ny tonnage: 488 Brt., 245 Nrt., 430 Tdw.

Fart hovedsalig København – Samsø – Odense.

1940.

-1945: Fart hovedsalig København – Kolding – Haderslev – Aabenraa – Sønderborg, København – Vejle – Horsens eller Aalborg – Limfjorden.

1946:

Fart hovedsalig København – Randers.

1946:

-1948: I fart København – Gdansk/Gdynia. Periodevis også i fart København – Randers/Hadsund – Hobro.

1947:

Periodevis i fart København – Randers/Aalborg/Sønderborg/Aabenraa.

1948:

Periodevis i fart København – Odense/Vejle/Hobro-Hadsund, København – Sønderborg – Aabenraa – Haderslev eller København – Fredericia – Kolding.

1949:

-1950: I fart København – Odense/Frederikshavn/Kolding – Fredericia, København – Oslo – Drammen eller København – Frederikshavn/Göteborg.

1950:

Ankom 18/6 til København fra Göteborg, herefter oplagt.

1952:

Solgt 6/3 til Gebr. De Pauw, Boom for ophugning.

1952:

Overtaget 12/3 af de nye ejere og slæbt til Antwerpen til ophuggerne.



"Limfjorden"
Foto: Widar Krogstads arkiv.

Tilbage til DFDS Indenrigs