S/S. |
”Limfjorden” |
Hjemsted: |
Thisted. |
Kaldesignal: |
NMWP/OXJE. |
|||||||
Byggeår: |
1904. |
Byggested: |
A/S Helsingørs Jernskibs- og Maskinbyggeri, Helsingør, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
101. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
21/6-1904. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
50,01 m. |
Brt: |
397. |
Hovedmaskine: |
1 stk 3 cyl. dampmaskine. |
|||||||
Bredde: |
7,89 m. |
Nrt: |
204. |
HK: |
600 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,23 m. |
Tdw: |
317. |
Fart i knob: |
10,0. |
|||||||
Prøvetur: |
12/8-1904. |
Periode i fart: |
1904 – 1950. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
12/8-1904. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1952. |
|
||||||||
Rederi:
DFDS, Thisted.
IMO-nummer:
|
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1904: |
-1940: Fart hovedsalig København – Limfjorden. |
|||||||||||
1906: |
Fra 19/5 til 18/9-1906: I fart Stettin – København - Göteborg |
|||||||||||
1913: |
I perioden 25/9 til 5/12, blev skibet forlænget på byggeværftet. Ny længde: 60,44 m. Ny tonnage: 488 Brt., 245 Nrt., 430 Tdw. Fart hovedsalig København – Samsø – Odense. |
|||||||||||
1940. |
-1945: Fart hovedsalig København – Kolding – Haderslev – Aabenraa – Sønderborg, København – Vejle – Horsens eller Aalborg – Limfjorden. |
|||||||||||
1946: |
Fart hovedsalig København – Randers. |
|||||||||||
1946: |
-1948: I fart København – Gdansk/Gdynia. Periodevis også i fart København – Randers/Hadsund – Hobro. |
|||||||||||
1947: |
Periodevis i fart København – Randers/Aalborg/Sønderborg/Aabenraa. |
|||||||||||
1948: |
Periodevis i fart København – Odense/Vejle/Hobro-Hadsund, København – Sønderborg – Aabenraa – Haderslev eller København – Fredericia – Kolding. |
|||||||||||
1949: |
-1950: I fart København – Odense/Frederikshavn/Kolding – Fredericia, København – Oslo – Drammen eller København – Frederikshavn/Göteborg. |
|||||||||||
1950: |
Ankom 18/6 til København fra Göteborg, herefter oplagt. |
|||||||||||
1952: |
Solgt 6/3 til Gebr. De Pauw, Boom for ophugning. |
|||||||||||
1952: |
Overtaget 12/3 af de nye ejere og slæbt til Antwerpen til ophuggerne. |
"Limfjorden" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |