M/S.

”Kongedybet”

Hjemsted:

Rønne.

Kaldesignal:

OYIK.

Byggeår:

1952.

Byggested:

Burmeister & Wain værft, København, Danmark.

Byggenr:

685.

Antal passagerer:

1.400.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

24 personbiler.

Søsat:

20/11 1951.

Antal jernbanevogne

0.

Længde:

85,94 m.

Brt:

2.314.

Hovedmaskine:

1 stk. 7 cyl.B&W 50-VTF-110

Bredde:

13,25 m

Netto:

1.386.

HK:

3.400.

KW:

 

Dybde:

4,30 m.

Tdw:     565.

Fart i knob:

15,25.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1952 - 1978.

Ex. Navne:

 

Leveret:

20/3-1952.

Sidste tur:

3/10-1978.

 

Indsat:

/3-1952.

Salgsår:

1979.

 

Rederi: A/S Dampskibsselskabet på Bornholm af 1866.

Skibets videre historie:

1952:

I fart København - Rønne.

1958:

Ombygget og forlænget 0/1 til 0/3 på byggeværftet. Ny Brt7 Nrt/ Tdw. 2.828/ 1.653/ 640.  Ny længde 93,87 m Nyt passagerantal 1.500.

1978:

Ankommer 3/10 til København for sidste gang. Oplagt i Københavns frihavn.

1979:

Registeret for Gunagdong Province, Hong Kong & Macau Navigation Co., Guangzhou. Omdøbt til ”Baofeng”, senere omdøbt til  ”Ding Hu” I fart Hongkong - Fuzhou - Yiaman.

1996:

Ophugget i Hong Kong.





"Kongedybet"
Foto: Postkort.

"Kongedybet" i Rønne 6/8-1959
Foto: Svend Raether.

"Bao Feng"
Foto: J-B. Jensen.

Tilbage til BornholmerFærgen